عضو کميسيون حقوقي مجلس هشتم گفت: شرکت مردم در ماه محرم و صفر در مراسم عزاداري امام حسين(ع) باعث کاهش جرايمي از جمله سرقت، دعاوي خانوادگي و جرايم اخلاقي مي‌شود.

حجت‌الاسلام سيد مصطفي طباطبايي‌نژاد در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران با اشاره به کاهش جرايم در ماه محرم، اظهار داشت: شرکت مردم در ماه محرم و صفر در مراسم عزاداري امام حسين(ع) باعث کاهش جرايمي از جمله سرقت، دعاوي خانوادگي و جرايم اخلاقي مي‌شود.

اين عضو کميسيون حقوقي، ماه محرم را یک فرصت خوب برای ترویج و تبلیغ دین در جامعه یاد کرد و ادامه دارد: در این راستا باید نهایت استفاده را از ماه محرم کرد.

وي تصريح کرد: ماه محرم فرصت بسیار خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش جرایم است چرا که در این ماه مسايل مذهبي بر ذات افراد تاثير گذاشته و عوامل موثر در جرم و جنايت از مردم دور مي‌شود.

اين کارشناس قضايي با اشاره به اینکه محرم و صفر نقش بی‌بدیلی در حفظ و صیانت از دین اسلام دارد،‌ گفت: عاشورا یک حماسه تاریخی و فراموش ناشدنی در تاریخ اسلام است و از ابتداي تارخ اسلام در عاشورا، تاسوعا و 21 ماه رمضان جنايت‌ها و جرايم به حداقل مي‌رسد.

اين حقوقدان در پايان خاطرنشان کرد: هر ساله آمار و ارقام جرايم در ماه محرم کاهش يافته و این امر ناشی از اثرگذاری این ماه در درون انسان‌هاست؛ در این ماه، مردم تحت الشعاع محرم قرار گرفته و همین امر عاملي براي کاهش جرايم در جامعه است.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار