سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان گفت: طرح 6 ماده‌اي ايران زمينه‌اي براي پايان‌يافتن خشونت‌ها در سوريه است و موجب خواهد شد تا مردم اين كشور بتوانند مشکلات و بحران‌هاي موجود در کشورشان را خود حل و فصل کنند.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امورخارجه صبح امروز(يكشنبه) در حاشيه نشست گفتگوي ملي سوريه که در هتل استقلال تهران درحال برگزاري است در جمع خبرنگاران گفت: اگر کشورهاي منطقه به دنبال راه حلي براي حل مسائل و مناقشات کشورها از جمله سوريه هستند بايد زمينه مشارکت آحاد مردم اين کشور در سرنوشت خود را فراهم کنند.

وي در ادامه با بيان اينکه براي دستيابي به اين هدف خشونت‌ها بايد متوقف شود،افزود: گفتگوي ملي سوريه زمينه‌اي براي پايان دادن خشونت‌ها در اين كشور بوده و برگزاري چنين نشست‌هايي مقدمه آن خواهد بود چرا که اين نشست باعث خواهد شد تا مردم سوريه بتوانند مشکلات و بحران‌هاي موجود در کشورشان را حل و فصل کنند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي اظهار داشت: هيچ راه حل ديگري خارج از چارچوب طرح 6 ماده‌اي ايران براي بهبود وضعيت سوريه قابل تحقق نيست چرا که با توجه به اينكه کشورهاي غربي نيات و اهداف مثبتي در سوريه نداشته و در منطقه نيز شاهد ساقط‌شدن ديکتاتورها هستيم لذا با گسترش درگيري در منطقه شاهد گستاخ‌شدن رژيم صهيونيستي هستيم.

مهمانپرست همچنين با اشاره به اقداماتي که در گذشته درباره سوريه اجرا شده است، گفت: به نظر نمي‌رسد راه حل‌هاي قبلي جوابگوي حل بحران در سوريه باشد لذا تمامي کشورها بايد کمک کنند تا خشونت‌ها در سوريه متوقف شود و بديهي است كه طرح جمهوري اسلامي ايران مي‌تواند زمينه‌ساز پايان خشونت‌ها و بحران در سوريه و آغازگر گفتگوهاي ملي در اين کشور باشد.

سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان در پايان با تاكيد بر لزوم تلاش‌ تمامي کشورهاي منطقه براي حل بحران در سوريه خاطرنشان کرد: هرتلاشي که در جهت مخدوش‌کردن اين نشست صورت گيرد قطعا با يک نيت صادقانه نخواهد بود و كمكي به حل بحران سوريه نخواهد كرد.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار