برای حل مشکلات دانشگاهها و موسسات غیر انتفاعی استادان این دانشگاه ها شماره نظام مدرسی دریافت می کنند.

مردانی رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درگفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: توجه اساسی باید به آموزش عالی و رتبه بندی موسسات شود تا این گونه موسسات در موقعیت بهتری قرار بگیرند.

وی افزود: درفراخوان های گذشته جذب اعضای هیات علمی تنها 200 موسسه شرکت کردند که البته این گام خوبی در جهت جذب اعضای هیات علمی است اما امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

مردانی تصریح کرد: در اولین فراخوان 46 درخواست برای جذب اعضای هیات علمی ارسال شد که حدود 9 ماه تا یکسال برای بررسی آنها طول کشید و تمامی این افراد که درخواست داده بودند در حد ارشد بودند و این مقطع برای جذب مناسب نبوده است هم اکنون جذبی که اعلام کردیم در حد PH1 به بالا است.

البته این را می دانیم که در رشته های چون کامپیوتر و معماری جذب PH1 امکان پذیر نیست بنابراین به دنبال جذب در حد ارشد است.

مردانی اظهار داشت: یکی از شرایط جذب اعضای هئیت علمی دریافت مجوز از حوزه معاونت آموزشی است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون در ارتباط با اعضای هئیت علمی در موسسات غیر انتفاعی در وضعیت خوبی به سر نمی بریم و باید توجه بیشتری به این امر شود.

 پیش نویس جذب اعضای هیات علمی دانشگاه های غیر انتفاعی آماده شد

مردانی در ادامه گفت: تمام تلاش ما در موسسات غیر انتفاعی بر این است که نماینده ای قابل اعتماد از دفتر استانی پرونده خود را دریافت کند و با دقت بیشتری این فعالیت ها صورت گیرد.

وی افزود: هم اکنون پیش نویس جذب اعضای هئیت علمی در دانشگاه های غیر انتفاعی آماده شده که در این پیش نویس غیر از الرادی که عضو هیئت علمی سایر دانشگاه ها هستند سامان دهی می شوند و این افراد همچون نظام پزشکی شماره نظام مدرسی دریافت می کنند.

مردانی تصریح کرد: دریافت شماره نظام مدرسی کمک بزرگی به موسسات غیر انتفاعی است که زمینه های امنیت شغلی را برای این افراد فراهم می کند و تعداد فارغ التحصیلان در سطح تحصیلات تکمیلی افزایش می یابد./ع2
برچسب ها: استاد ، مدرس ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار