حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي گفت: غرب به اين خاطر كه مخالف جدي فرهنگ و تمدن ما است، از ما چهره اي در دنيا ارائه مي‌دهد كه مخالف پيشرفت بشري است. اين در حالي است كه غرب با بهانه‌كردن مباحثي نظير حقوق بشر و انرژي هسته‌اي، مي‌خواهد فرهنگ انقلابي ما را نشانه بگيرد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ابتداي سخنان خود در اين ديدار با اشاره به نسبت روحانيت و انقلاب اسلامي گفت:نقلاب اسلامي يك انقلاب فرهنگي بودكه روحانيت در آن نقش اساسي داشت. نبايد از ياد برد كه انقلاب ما با نام خدا به پيروزي رسيد و حكومت ما نيز به نام دين رقم خورد. به عبارت ديگر دين و روحانيتي كه مبلغ دين است، هم علت موجبيه و هم علت مبقيه انقلاب اسلامي است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اذعان به كوشش هر چه بيشتر روحانيون در جهت ايستادن و اصرار بر سر اصول و آرمان هاي انقلاب اسلامي افزود: امروزه كار روحانيت به مراتب مشكل تر از اوايل انقلاب است. چرا كه امروزه نمي‌توان در حوزه فرهنگ بي‌تفاوت بود.
 
حضور روحانيت در صحنه‌هاي نبرد فرهنگي، باعث رفع خطرها مي‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي با تأكيد بر حضور روحانيت در عرصه هاي فرهنگي گفت: علما و روحانيون بايد با تمام توان در حوزه فرهنگ حضور داشته باشند، چرا كه بيشترين تهديدها، فتنه‌ها و توطئه‌ها در حوزه فرهنگي رخ مي‌دهد و بيشترين انحراف‌ها نيز در زمينه هاي فرهنگي بروز و ظهور پيدا مي‌كند. به همين دليل حضور روحانيت در صحنه هاي نبرد فرهنگي، باعث رفع اين خطرها مي‌شود.

 وي با يادآوري نظريه برخورد تمدن هاي ساموئل هانتينگتون و همچنين ادعاي فرهنگي و تمدني غرب در مورد تمدن ايراني و اسلامي گفت: ايالات متحده مدعي است كه در قله تمدني دنيا قرار دارد و تمدن و فرهنگ اين كشور، برترين تمدن‌ها و فرهنگ‌ها است. آنها در اين ادعايي خود، به ما به عنوان خرده فرهنگ و يا تمدن‌هاي حاشيه اي و مزاحم مي‌نگرند و به ما اين اتهام را وارد مي‌آورند كه مقابل روند پيشرفت تمدن و مباحثي نظير حقوق بشر غربي ايجاد مزاحمت مي‌كنيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين پورمحمدي افزود: غرب به اين خاطر كه مخالف جدي فرهنگ و تمدن ما است، از ما چهره اي در دنيا ارائه مي‌دهد كه مخالف پيشرفت بشري است. اين در حالي است كه غرب با بهانه كردن مباحثي نظير حقوق بشر و انرژي هسته‌اي، مي‌خواهد فرهنگ انقلابي ما را نشانه بگيرد.
 
روحانيت سربازان فرهنگي و نشان دهنده قدرت فرهنگي نظام است

رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه غرب، جمهوري اسلامي را معارض تمدني خود مي‌داند گفت: دشمن كه ما را مورد تحريم اقتصادي قرار مي‌دهد، با اقتصاد ما مشكلي ندارد، بلكه فرهنگ و تمدن ما را تهديد آميز ديده است. مشكل آنها با پيام و آرمان انقلاب اسلامي است.

 وي افزود: اين آرمان و هدف كه در فرهنگ ما حضور دارد، نياز به مراقبت، پرورش و گسترش دارد و روحانيت سرباز اين عرصه است. همه ما سربازان جبهه فرهنگي و نشان دهنده قدرت فرهنگي نظام هستيم. عجيب نيست كه روحانيت به عنوان پيشتاز تمدني ما مطرح است، چه اينكه تمدن ما يك تمدن معنوي و فرهنگي است.

رئيس سازمان بازرسي كل كشور در پايان سخنان خود با اشاره به حضور روحانيت در سياست پس از پيروزي انقلاب اسلامي خاطرنشان كرد: اگر حضور روحانيت در حوزه سياست احساس نشود، فضاي سياسي به مثابه ميداني براي لغزش، فساد و انحراف باز مي‌شود و بايد خدا را شكر كرد كه هماره سايه امام خميني و مقام معظم رهبري بر عرصه سياسي كشور حضور داشته است.

گفتني است؛  در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي به پرسش‌هاي روحانيون پاسخ گفت.

انتهاي پيام/پ3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار