استاندار اردبیل گفت: زندگی ساده و بی‌آلایش مقام معظم رهبری باید الگوی همیشه جاودانه مسئولان ما باشد تا با تبعیت از ولی خود بتوانند ساده‌زیستی را مرام و اندیشه خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / اکبر نیکزاد در مراسم معارفه فرماندار جدید خلخال اظهار افزود: امام راحل از آن جهت تاکید کردند «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» که در این جمله به صورت کامل مبانی ارزشی دین اسلام را می‌توانیم مشاهده کنیم که در آن عزت، ‌مبارزه با ظلم، ‌امر به معروف و نهی از منکر و دینداری تجلی پیدا کرده است.

وی گفت:‌ ما امروز با یک بررسی ساده و تطبیقی می‌توانیم به راحتی به این حقیقت پی ببریم که آیا در خط عاشورا و مبانی اعتقادی اسلام حرکت می‌کنیم یا از آن غفلت کرده‌ایم که در این باب باید مراقبت‌های لازم صورت بگیرد.

نیکزاد با اعلام اینکه در پیام عاشورا حجاب و عفاف، نماز، عمل به وظیفه، ایثار و گذشت و بسیاری از زیبایی‌های دین اسلام تجلی پیدا کرده است، خاطر نشان کرد: برای امام حسین (ع) اهمیت نداشت که چه تعداد یاران و انصار با او همراهی می‌کنند بلکه آنچه برای او اهمیت ارزشی داشت اینکه به وظیفه و تکلیف خود به شایستگی عمل کند.

وی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: نهضت عاشورایی یک ظرفیت عظیم است که می‌توانیم از این ظرفیت در معرفی مبانی ارزشی و دینی استفاده کنیم و به دنیا اعلام کنیم که در کجا قرار داشتیم، می‌خواهیم به کجا حرکت کنیم و در کدام نقطه قرار بگیریم که به یقین ما زمانی شاگرد ممتاز مکتب عاشورا می‌شویم که پیام آن را به شایستگی دریافته باشیم.

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به ماجرای عزیمت فرماندار سابق خلخال در اولین روزهای حضورش برای خدمتگزاری در استان قم اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که دو ماه پیش بنده در این استان حاضر شدم در همان روزهای نخست فرماندار سابق خلخال که رفتنش به قم قطعی شده بود، اعلام کردند که باید شهرستان را ترک کنند که ما در این اوضاع و احوال محمدی را به عنوان سرپرست به صورت موقت انتخاب کردیم و در یک پرسه 45 روزه سعی شد حکم فرمانداری او نیز از طرف وزارت کشور ابلاغ شود/س 

برچسب ها: اردبیل ، ساده ، زیستی ، مقام ، معظم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.