استاندار آذربایجان شرقی گفت: استعدادها و قابلیت‌های نخبگان باید به طور ملموس و عینی به توانایی اقتصادی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، بیگی، ديروز در نشست با جمعی از نخبگان جوان استان افزود: در این زمینه، نخبگان باید احساس كنند كه فعالیت‌های آنان نه تنها برای زندگی خود آنها بلكه برای دیگران نیز سودمند است.

وی، اتصال و ارتباط جامعه نخبگان با اهالی تولید و صنعت را مورد تاكید قرار داد و اظهار كرد: سازمان‌های اجرایی متولی امور تولید باید نقطه این اتصال باشند و نیازمندی‌های بخش صنعت و تولید را برای نخبگان تعریف كنند.

علیرضابیگی با اشاره به نقش محوری بنیاد نخبگان در ایجاد این ارتباط ، گفت: دستیابی به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی از جمله خودكفایی در تولید محصولات مختلف بدون ارتباط نخبگان با بخش تولید و فراهم شدن شرایط مناسب برای بروز و ظهور استعدادهای نخبگان میسر نیست.

وی با تاكید بر اینكه سازمان‌های مسوول باید راهنمایی‌های لازم برای ارتباط با صنعت را به نخبگان ارایه كنند، افزود: در این زمینه باید از مباحث كلی و كلان پرهیز كرده و راهكارهای عملی و اجرایی ارایه شود و نخبگان جوان ما نیز تفاوت این دو را می‌ دانند.

استاندار آذربایجان شرقی نقش موثر شركت‌های دانش‌بنیان در توسعه ارتباط بین بخش‌های پژوهشی و اجرایی را مورد اشاره قرار داد و اضافه كرد: در این زمینه توفیق های بسیاری به دست آمده اما در مقایسه با آن چه كه پیش رو داریم كارهای بیشتری باید صورت گیرد.

علیرضابیگی، تشكیل معاونت علمی ریاست جمهوری و برگزاری جشنواره‌های پژوهشی از جمله جشنواره علم تا عمل را در شتاب بخشی ارتباط بین نخبگان و سیستم اجرایی موثر دانست و ادامه داد: نهادهایی كه در ارتباط با اداره امور نخبگان ایجاد شده نقش موثری از نظر تشكیلاتی و ایجاد گروه‌های پژوهشی و ایجاد ارتباط بین نخبگان و دستگاه‌های اجرایی داشته است.

در این نشست تعدادی از مبتكران و صاحبان طرح های برتر جشنواره ملی علم تا عمل نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص مسایل و مشكلات نخبگان استان مطرح كردند./س

برچسب ها: استعداد ، نخبگان ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.