فرمانده هنگ مرزی ارومیه گفت: هشت برجک مرزی در مرزهای ارومیه در دست احداث است که سه مورد از آن‌ها مراحل پایانی خود را طی کرده و مابقی نیز تا خرداد سال 92 به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ،شهروز رحمانی در نشست خبری که در محل اداره امور اجتماعی مرزبانی آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: بیش از یک ‌هزار و 152 قلم لوازم آرایشی در مرزهای ارومیه کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 100 درصد افزایش کشف داشته است.

وی افزود: دستگیری 813 نفر از متجاوزان مرزی از دیگر اقدامات هنگ مرزی ارومیه طی چهار ماه گذشته بوده است که این افراد فاقد تبعیت دولت جمهوری اسلامی ایران بودند و قصد ورود یا خروج از مرزهای ارومیه را داشتند.

رحمانی با اشاره به کشفیات موادمخدر و سلاح‌های جنگی و شکاری افزود: از دیگر کشفیات نیروهای مرزبانی از مرداد سال جاری تاکنون می‌توان به کشف 9 هزار و 18 مورد البسه اشاره کرد که این میزان در مقایسه با سال گذشته 100 درصد افزایش کشف داشته است.

وی با اشاره به اقدامات ویژه نیروهای مرزبانی در مبارزه با قاچاق تاکید کرد: در مبارزه با امر شوم قاچاق اقدامات قابل توجهی انجام شده است ولی با توجه به عدم حضور موثر نیروهای مرزبانی کشورهای همسایه به‌ ویژه کشور عراق همچنان با این معضل مواجه هستیم و سعی داریم با ایجاد اشتغال‌های مرزی برای مرزنشینان گامی در کاهش معضل قاچاق برداریم.

فرمانده هنگ مرزی ارومیه با اشاره به کشف یک ‌هزار و 248 متر پارچه خاطرنشان کرد: در راستای صیانت هرچه بیشتر از مرزهای ارومیه هم‌اکنون هشت برجک مرزی در دست احداث است که از این تعداد سه مورد مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند و پنج مورد از آن‌ها نیز با افزایش سعی و تلاش همکاران عمرانی تا بهار سال 92 آماده بهره‌برداری خواهند بود./س

برچسب ها: ارومیه ، هنگ مرزی ، شکار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.