سرپرست فدراسيون سوارکاري گفت: در صدديم با حضور نماينده سازمان جهاني بهداشت در منطقه کيش منطقه بين المللي قرنطينه ايجاد کنيم.

محمود حيدري سرپرست فدراسيون سوارکاري در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت: تصميم داريم در آينده نزديک با حضور نماينده سازمان جهاني بهداشت در کيش منطقه بين المللي قرنطينه ايجاد کنيم و پيگير اين موضوع هستيم.

وي در خصوص حضور سوارکاران ايراني در ليگ قفقاز گفت: از ابتداي سال جاري تاکنون 4 تيم به رقابت هاي پرش با اسب ليگ قفقاز اعزام شدند که از اين تعداد 3 دوره سوارکاران کشورمان با اسب اماني رهسپار شدند و يک بار نيز با اسب شخصي رفتند.

حيدري در ادامه گفت: با اين اعزام تحول بزرگي در سوارکاري ايجاد کرديم که اين کار نتيجه همکاري و هماهنگي دلسوزانه سازمان دامپزشکي کشور با ما بوده است.

وي اشاره کرد: در ادامه همين رقابت ها تلاش مي کنيم درسال 2013 با تعداد بيشتر سوارکار با اسب شخصي به اين مسابقات بفرستيم و توانايي سوارکاران ايراني را به رخ جهانيان بکشيم.

حيدري گفت: در مجمع جهاني سوارکاري که دو هفته پيش در استانبول ترکيه برگزار شد مقرر شد رقابت هاي اسبدواني نيز در کنار مسابقات پرش با اسب برگزار شود.

وي عنوان کرد: رقابت هاي قهرماني آسيا در پرش با اسب نيز 2014 در کره جنوبي انجام خواهد شد و ما نيز مي خواهيم با اسب شخصي شرکت کنيم و مقام بياوريم.

حيدري اضافه کرد: سوارکاران ميهن مان در سهميه کشورهاي گرجستان، ارمنستان، آذربايجان و ارمنستان مشکل خاصي ندارند و براي ساير کشورها نيز بصورت جد پيگير هستيم.

وي تأکيد کرد: بعد از رقابت هاي 2006 قطر تا کنون تيم ملي نداشته ايم و اعزام نشده ايم براي همين قصد داريم هرچه زودر تيم ملي را هم تشکيل دهيم و آنرا براي مسابقات 2 سال آينده کره آماده کنيم.

حيدري گفت: سوار کاران کشورمان سالها در ميادين بين المللي حضور نداشتند شرکت در اين رقابت ها لازمه توسعه اين ورزش ايران است و بودن در مسابقات خارجي آرزوي قلبي آنهاست و فدراسيون نيز بايد اين موضوع را دنبال کند و پيگر اين مسئله باشد.

وي در خصوص برگزاري مجمع جهاني در ترکيه گفت: از روز 15 آبان تا 17 آبان مجمع جهاني سوارکاري در ترکيه برگزار شد و مسائل مختلفي در آن مطرح شد و 104 کشور حضور داشتند.

حيدري گفت: متأسفانه در اين نشست اعلام شد که رئيس کنفدراسيون آسيا و اعضا هيئت رئيسه استعفا دادند که اين موضوع باعث اعتراض همه حضار شد.

با توجه به اينکه اين کنفدراسيون وظيفه دارد تا براي مسابقات آسيائي کره در سال 2014 برنامه ريزي کند و تاکنون اين امر محقق نشده است باعث اعتراض ساير اعضا شرکت کننده از ديگر کشورها شد به همين خاطر قرار براين شد هرچه زودتر در قطر يا امارات مجمع جهاني تکرار شود و رئيس و اعضاي رئيسه انتخاب شوند.

وي يادآور شد: در اين نشست يکي از مهمترين موضوعاتي که مطرح شد حل مشکل قرنطينه بين همه کشورها مطرح شد و فدراسيون جهاني سوارکاري با همکاري سازمان جهاني دامپزشکي و اتحاديه اروپا سعي در حل اين مشکل کند.

حيدري در پايان خاطرنشان کرد: فدراسيون سوارکاري در تلاش و تکاپو است تا مسائل و مشکلات مهم قرنطينه در کشورمان حل شود و سوارکاران ايراني به ساير کشورها اعزام شوند و در چند مسابقه اي که حضور داشتند نشان دادند که مي توانند در آسيا و دنيا مطرح باشند و چيزي از ديگران کم ندارند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار