بر اساس تحقیقات انجام شده گونه های مختلف حیوانی در اقیانوس ها وجود دارند که در حدود 1.3 آنها هنوز شناسایی نشده اند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از خبر گزاری ANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژی، در اقیانوس ها نزدیک به یک میلیون گونه دریایی زندگی می کنند.

بر اساس این گزارش ، 972000 گونه دریایی در آب های سیاره  ما زندگی می کنند که تنها یک سوم آنها شناخته شده اند.

گزارش تحقیقات انجام شده در مجله زیست شناسی کنونی منتشر شد، این گزارش ، نتیجه کار 270 کارشناس از 32 کشور جهان است که به رهبری بخش Appellans ملاندر موسسه دریایی Oostende بلژیک انجام شده است.

تا به امروز گونه های دریایی که به درستی شرح داده شده در حدود 230 هزار مورد آن شناسایی شده است.

هر یک از کارشناسان که در این مطالعه شرکت کردند، تعدادی از گونه ها را در زمینه تحقیقات خود مورد مطالعه قرار دادند و تعداد آن ها را محاسبه و تخمین زده اند اما هنوز تعدادی از گونه ها باقی مانده اند که کشف شده اما شناسایی نشده اند در این مطالعه کارشناسان هر دو مدل آماری و تجربی را به خدمت گرفته اند.

پیش بینی آماری در میزان شرح گونه های جدید در دهه های گذشته و نتایج  این تحقیقات نشان می دهد، که تعداد کل گونه های دریایی در حدود 540 هزار نوع است که می تواند بین 320 هزار تا 760 هزار متغیر باشد.

این مطلب در حالی است که برآورد بر اساس تجربه و طرح تعدادی از گونه های موجود در مناطق نمونه برداری بین 704 هزار تا 972 هزار گونه است.

در هر دو مورد با توجه به گفته پژوهشگران بر این مطلب تاکید شده که تنها یک سوم از گونه های دریایی شناسایی شده اند.

در حدود 230 هزار گونه از گونه های دریایی شناخته شده ، حدود 200 هزار گونه از آنها متعلق به قلمرو حیوانات، 7600  مربوط به قلمرو گیاهان و بیش از 19500 گونه مربوط به Cromist در نهایت 1050 گونه به قارچ ها تعلق دارد.

این تحقیق شامل موجودات یوکاریوتی یعنی موجوداتی که در هسته سلول آنها اطلاعات ژنتیکی، باکتری ها، ویروس ها یافت می شود.

بر اساس این گزارش ، محیط های دریایی متفاوت و تحت تاثیر عواملی از قبیل نور است که به یکسان سازی گونه هایی که در آنجا ساکن هستند می پردازد.

فرض بر این است که تنوع در اقیانوس ها کمتر است و تعداد گونه های موجود بر روی زمین می تواند در حدود 10 برابر بیشتر از تنوع زیستی آبزی باشد./ع2