رئيس پژوهشكده علوم دريايي دانشگاه علوم وفنون دريايي خرمشهر از برگزاري نخستين كنفرانس علوم و فنون دريايي و اقيانوسي اتحاديه دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي ساحلي و دريايي كشور در دي‌ماه، با هدف تبيين برنامه جامع علوم و فنون دريايي و اقيانوسي در افق 1404 و با همكاري مؤسسه ملي اقيانوس‌شناسي خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ امير صلاطي با اشاره به جنبه‌هاي مختلف بهره‌برداری از اقیانوس‎ها و درياها اعم از حمل و نقل، تجارت، منابع غذایی و دارويی، منابع معدنی و امنیت کشورهای ساحلی، عنوان كرد: وجود خط ساحلی به طول بیش از ٢٧٠٠ کیلومتر در امتداد كرانه‌های آبی دريای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، اهميت و نياز به توجه ويژه به علم  اقيانوس‌شناسي را در كشور افزون مي‌كند.

 

وي همچنين با اشاره به مسؤوليت دانشگاه علوم و فنون دريايي خرمشهر در سمت رياست ادواري اتحاديه دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشي ساحلي كشور در سال جاري افزود: با توجه به اهميت علوم دريايي از نظر مقام معظم رهبري كه در سال‌هاي گذشته به ويژه قبل از انقلاب مورد كم‌توجهي واقع شده‌است، همچنين تأكيد ايشان بر داشتن يك حكومت و دولت درياگرا با رويكرد اهميت دادن به پتانسيل دريا در جهت پيشرفت كشور، اين دانشگاه نخستين كنگره علوم و فنون دريايي و اقيانوسي را با محورهای زيست شناسی دريا، فیزيک دريا، شیمی دريا، هواشناسی دريا، آلودگی دريا، زمین شناسی، تکثیر و پرورش ماهیان آبزی، علوم انسانی ، محیط زيست، هیدروگرافی، مدیريت و‌ مهندسي سواحل، خليج فارس و موضوعات وابسته برگزار مي‌كند.

 

 

رئيس پژوهشكده علوم دريايي دانشگاه علوم وفنون دريايي خرمشهر با اشاره به برگزاري كنفرانس در تاريخ 27 و 28 دي‌ماه در اين دانشگاه، تصريح كرد: اين كنفرانس به منظور ارائه آخرین دستاوردها و نوآوری‌های فنی توسط صاحبنظران این حوزه و در بخش‌هاي ارائه سخنراني‌هاي كليدي، ارائه مقالات پذيرفته شده، برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي و پژوهشي، ميزگردهاي هم‌انديشي موضوعي و چاپ مقالات برتر در مجلات علمي پژوهشي برگزار مي‌شود.

 

صلاطي يادآورشد: علاقه‌مندان به شرکت در کنفرانس مي‌توانند مقاله خود را از طريق وبگاه کنفرانس به نشانی اینترنتی http://fcoms.ir و در يكي از محورهای ذکر شده ارسال كنند. آخرين مهلت ارسال مقاله يكم آذرماه است./س

 

 


برچسب ها: برنامه ، دریایی ، اقیانوسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.