هم اکنون بیش از 25 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های آزاد و پیام نور در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛محمد حسین ایمانی خوش گو سرپرست کمیته گردشگری علوم انسانی امروز طی سخنرانی در نشست خبری تحول و ارتقای محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته های دانشگاهی كه در سالن همایش های وزارت علوم  برگزار شد گفت: در برنامه های بالا دستی در خصوص گردشگری پیش بینی های خوبی صورت گرفته و البته در این زمینه نیز آموزش عالی هم باید تجهیز شود چنانچه پیش بینی شده که در سال 1404، 20 میلیون گردشگر وارد کشور شود.

وی افزود: در سال 1341 آموزش گردشگری شروع شد و کم کم این دوره های شکل رسمی به خود گرفت چنانچه در سال 1371 اولین کارگاه گردشگری شکل می گیرد و در سال 1385 نیز رشته گردشگری برای اولین بار در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت و هم اکنون نزدیک به 25 هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه های آزاد و پیام نور در حال تحصیل هستند.

 رشته دکتری گردشگری تصویب شد

ایمانی خوش گو تصریح کرد: با توجه به این گسترش کمیته گردشگری نداشته ایم اما هم اکنون 9 رشته تحصیلی در گردشگری برنامه ریزی گردشی، برنامه ریزی گردشی مهمانداری هوایی و هتل داری شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: در سال 1374 اولین دوره این رشته با توجه به ویژگی های کلان کشور در دستور کار کمیته گردشگری قرار گرفت و درخواست دانشگاه ها برای تشکیل رشته های جدید در مقطع دکتری گردشگری شکل گرفت.

ایمانی خوش گو به تصویب رشته دکتری گردشگری اشاره کرد و تصریح کرد: این رشته هم اکنون تصویب شده و دانشجویان مشغول تحصیل هستند ،البته باید به رشته دیگر یعنی مطالعات اوقات فراغت نیز توجه شود چرا که در برنامه ریزی کارهای زیادی در این خصوص صورت نگرفته است البته وزارت خانه نیز به سهم خود پاسخگوی این پیش بینی ها شده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون بررسی رشته گردشگری مذهبی در مقطع ارشد در حال پیگیری است تا به شکل دقیق اوقات فراغت بررسی شود./ع2
برچسب ها: دانشجو ، رشته ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار