يک کارشناس سياست خارجي گفت: غرب درباره مسئله هسته‌اي ایران استراتژی دو گانه‌ای در پيش گرفته و با توجه به تحولات اخیر جهان اسلام و جايگاه برجسته كشورمان درخاورمیانه، به دنبال افزايش فشار بر جمهوري اسلامي ايران از طريق تشديد تحريم‌ها است.

محمد بهاري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاكرات آتي ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در 23 آذر در تهران گفت:‌ ماهيت مسئله هسته‌اي ايران فني و حقوقي بوده اما غرب اين امر را ناديده گرفته و از بعدي سياسي به آن مي‌نگرد و سعي دارد با معياري تبعيض‌آميز اين مسئله را حل و فصل كند.
 
وي با اشاره به قوانين آژانس بين‌المللي انرژي اتمي افزود: این قوانین در فضای جنگ سرد نوشته شده و زاییده‌ آن دوران بوده،بنابراين،اين سازمان در برابر مسائل هسته‌اي روز، كارايي چنداني نداشته و بايد اصلاح گردد.
 
اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد:‌ غرب در خصوص مسئله هسته‌اي ایران استراتژی دو گانه‌ای در پيش گرفته و با توجه به تحولات اخیر جهان اسلام و جايگاه برجسته كشورمان درخاورمیانه، به دنبال افزايش فشار برجمهوري اسلامي ايران از طريق تشديد تحريم‌ها است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مذاکرات ، ایران ، هسته ای ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار