يک کارشناس سياست خارجي گفت: جمهوري اسلامي ايران در زمينه برنامه صلح‌آميز هسته‌اي تنها از حق قانوني خود دفاع کرده است، لذا آمريکا و کشورهاي غربي بايد بدانند که تحريم‌هاي آنها عليه ملت مقاوم ايران راه به جايي نخواهد برد.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نشست آتي ايران و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در آذر ماه، اظهار داشت: با پيروزي مجدد باراک‌اوباما در انتخابات رياست‌جمهوري آمريکا، پيش‌بيني مي‌شود پرونده هسته‌اي کشورمان در محيطي آرام و با حسن‌نيت حل‌و‌فصل شود.

وي افزود: آمريکا و کشورهاي غربي در صورتي که حق ملت ايران را در بهره‌مندي از انرژي صلح آميز هسته‌اي به رسميت بشناسند، مي‌توان انتظار داشت که گفتگوهاي ايران با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به نقطه نهايي و مثبتي رسيده و در حقيقت با فرمول جمهوري اسلامي ايران اين پرونده مختومه اعلام شود.

هاني‌زاده تصريح کرد: مذاکرات ايران با گروه 1+5  تا به حال از  پيشرفت مناسبي برخودار بوده، چرا که افکار عمومي جهان نيز بر اين امر صحه گذاشته‌اند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران در زمينه برنامه صلح‌آميز هسته‌اي تنها از حق قانوني خود دفاع کرده است، لذا آمريکا و کشورهاي غربي بايد بدانند که تحريم‌هاي آنها عليه ملت مقاوم ايران، راه به جايي نخواهد برد.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار