رییس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی در انجام فعالیت های تحقیقاتی پیشگام است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛

محمد حسین یادگاری در نشست با روسای دانشگاه های خراسان شمالی و مسوولان نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج دانشگاه های استان، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی برای ارتقای سطح علمی و فرهنگی در دانشگاه ها تاسیس شد، افزود: اکنون 43 واحد جهاد دانشگاهی؛ سه پزوهشگاه؛ چندین مرکز تحقیقاتی، یک دانشگاه علم و فرهنگ و مراکز تخصصی کوتاه مدت در سطح کشور فعال هستند.

وی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در پژوهشگاه رویان در سال 86 و بازدید از دستاوردهای تحقیق بر روی سلولهای بنیادین اظهار داشت: در این دیدار معظم له جهاد دانشگاهی را به عنوان یک فرهنگ معرفی کردند که این امر مسوولیت افراد فعال در این مجموعه را زیادتر کرده است.

رییس جهاد دانشگاهی بیان کرد: هم اکنون جهاد دانشگاهی در زمینه سلولهای بنیادین و درمان بیماریهای ناباروری و برخی از ارگان ها همچون قلب، کبد، مفاصل و قرنیه چشم در حال فعالیت است.

وی با تاکید بر اینکه باید رویان های دیگری در جهاد دانشگاهی تشکیل شود و این نهاد در فازهای دیگری همچون کشاورزی، فنی و مهندسی و برق نیز وارد کار شود تصریح کرد: در این راستا قرارداد مشترکی بین جهاد دانشگاهی، وزارت دفاع و وزارت نفت مبنی بر ساخت دکلهای حفاری نفت منعقد شده است و درصدد هستیم تا دانش ساخت این دکل ها را تا سه سال آینده در کشور بومی کنیم.

یادگاری همچنین ساخت فرستنده های اف ام 10 کیلو وات در سال جاری را یکی دیگر از دستاوردهای جهاد دانشگاهی بیان کرد.

وی با اشاره به تولید آنتی بادی و تولید پروتئین در داخل شیر حیوان توضیح داد: محققان جهاد دانشگاهی موفق به تولید پروتئینی در شیر حیوانات شده اند که در درمان برخی از بیماری های خونی موثر است.

یادگاری در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی تاکیدات فراوانی را داشته اند خاطرنشان کرد: در این راستا درصدد هستیم تا در این زمینه در دانشگاه ها کار شود و در حال حاضر معاونت فرهنگی اقدامات لازم در این خصوص را انجام می دهد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی نیز در این نشست با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یکی از منحصر به فردترین مجموعه هایی است که در کشور تشکیل شده است توضیح داد: در تمامی استان های کشور به جز استان بوشهر مجموعه جهاد دانشگاهی راه اندازی شده است.

علیرضا زجاجی، در خصوص انجام فعالیت های فرهنگی این مجموعه در راستای فرامین مقام معظم رهبری، فعالیت در کمیته اقتصاد مقاومتی، تبیین سبک زندگی ایمانی را از جمله آنها ذکر کرد.

رییس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی نیز با اشاره به اینکه این واحد از سال 84 در این استان تاسیس شده است گفت: با راه اندازی این مجموعه ، مرکز آموزش کوتاه مدت به صورت تخصصی در شهرستان بجنورد، شیروان و اسفراین راه اندازی شد.

دکتر رضا شاهین فر افزود: در این راستا دوره های آموزش های تخصصی همچون آموزش دهیاران این استان برای اولین بار در کشور انجام شد و آموزش های تخصصی به مربیان و مدیران مهدهای کودک که پیش از آن در خارج استان ارائه می شد، اجرا شد.

وی به راه اندازی دانشگاه علمی کاربردی این واحد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در این دانشگاه یک هزار و 56 دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

شاهین فر ، ادامه داد: در حال حاضر 35 واحد فناور در مرکز رشد واحدهای فناور جهاددانشگاهی مستقر هستند که از این تعداد 10 واحد محصولات خود را تجاری و عرضه کرده اند.

وی افتتاح خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با همکاری دانشگاه جامع پیام نور خراسان شمالی در سال گذشته را یکی دیگر از اقدامات این مجموعه بیان کرد و اظهار داشت: در این حوزه سعی شده است که روابط نزدیکی با این دانشگاه برقرار شود./س

برچسب ها: جهاد ، دانشگاهی ، تحقیقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.