منطقه 18 شهرداري تهران به لحاظ موقعيت جغرافيايي خاص خود و همچنين بافت صنعتي و ساير موجود از ويژگي خاصي برخوردار است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، وجود صنايع و واحدهاي کوچک و بزرگ در اين منطقه از يک سو باعث ايجاد بازار کار و رونق اقتصادي شده است و از سوي ديگر مسائل و مشکلات زيست محيطي و آلودگي هايي را فراهم کرده است.
يکي از حوزه هاي فعال در شهرداري منطقه 18 حوزه معاونت فني و عمران است، طراحي و اجراي تمامي پروژه هاي عمراني اعم از روکش آسفالت معابر، احداث خيابان و... بخشي از وظايف اين حوزه محسوب مي شود که در اين اقدامات حوزه معاونت فني و عمران طي هفته جاري اشاره شده است.
* اجراي عمليات بهسازي در منطقه 18
بهروز اسماعيل زاده شهردار ناحيه 5 شهرداري منطقه 18 با اشاره به اجراي عمليات بهسازي در خيابان شهرک سينا گفت: به منظور بهبود در امر تردد وسايل نقليه عبوري و پيشگيري از بروز هرگونه آبگرفتگي به هنگام بارش نزولات آسماني‌، روکش آسفالت کوچه ها و معابر فرعي شهرک سينا در محله خليج فارس شمالي منطقه 18 تهران بهسازي شد.
وي افزود: طي اين عمليات که به همت اداره فني، عمران و ترافيک ناحيه به مرحله اجرا درآمده است بيش از 350 مترمربع از روکش آسفالت سطح کوچه ها و معابر فرعي شهرک سينا با صرف هزينه اي بالغ بر 87 ميليون و 500 هزار ريال مرمت و بهسازي تا ضمن هدف بهبود در امر تردد وسايل عبوري از بروز هرگونه آبگرفتگي به هنگام بارش نزولات آسماني نيز پيشگيري شود.
وي اظهار داشت: مرمت و بهسازي روکش آسفالت معابري که پس از تملک و عقب نشيني املاک معارض واقع در خيابان هاي خليج و حيدري به طول 450 مترمربع و هزينه اي بالغ بر 112 ميليون و 500 هزار ريال نيز بخش ديگري از اقدامات انجام شده توسط اداره فني و عمران طي هفته جاري است.
* 1600 مترمربع از فضاي سبز محصور شد
در ادامه اميرحسين عساري معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه 18 گفت: بيش از 1600 مترمربع از سطح فضاي سبز بوستان هاي محلات با هدف حفظ و نگهداري از اين چشم اندازهاي بصري و رفاه حال بيشتر شهروندان با  نرده هاي فلزي محصور شد.
وي افزود: به همت اکيپ هاي اجرايي اداره فضاي سبز منطقه 18 در عملياتي بيش از 1600 مترمربع از سطح فضاي سبز بوستان هاي تختي، گلستانه، آلاله، 17 شهريور و مينا با هدف حفظ و نگهداري از اين چشم اندازهاي بصري و رفاه حال بيشتر شهروندان و صرف هزينه اي بالغ بر يک ميليارد و 600 ميليون ريال توسط نرده هاي فلزي محصور شده است.
* جمع آوري زوائد فيزيکي معابر محلات
در ادامه سعيد صالح محمود رباطي شهردار ناحيح 1 منطقه 18 با اشاره به جمع آوري زوائد فيزيکي معابر محلات گفت: به منظور تسهيل در امر تردد وسايل نقليه و پيشگيري از بروز تعدادي از زوائد فيزيکي معابر محلات جمع آوري شد.
وي افزود: طي اين عمليات تعداد 15 عدد از زوائد فيزيکي سطح معابر محلات 4 گانه ناحيه که موجب اخلال در تردد وسايل نقليه و بروز ترافيک شده بودند برچيده و جمع آوري شدند.
وي اظهار داشت: تغيير مسير خيابان 14 معصوم(ع) از سمت شمال به سمت جنوب حدفاصل خيابان 45 متري زرند تا بلوار مدائن و ترميم و مرمت تعداد 16 پل فلزي در سطح بلوارهاي معلم و مدائن بخش ديگري از اقدامات اداره فني و عمران طي هفته جاري است./ف
گزارش از رقيه بقائي
برچسب ها: شهرداری ، بهسازی ، مرمت ، آسفالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار