محصول جدید هوندا تحت عنوان N-One که در حال حاضر برای ورود به بازار فروش آماده است درواقع عضو سوم خانواده سری N هوندا است که همگی دارای ظاهری مکعبی شکل هستند و در رده وسایل نقلیه کوچک جای دارند که این قبیل خودروها با شکل ظاهری خاص خود، در کشور ژاپن بسیار پرطرفدار نیز هستند

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران ، دو عضو دیگر این خانواده N-Box و N-Box+ نام دارند، هم‌چنین خودروی سه نفره میکروکامیوتر که به تازگی پروتوتایپ آن از سوی هوندا معرفی شد از بستگان این خانواده است.
این مدل با هدف ادامه روند طراحی سری N-360 این کارخانه که در سال‌های دور تولید می‌شد شکل گرفته است که سری مذکور نخستین محصولات کوچک با توانایی حمل مسافر بود که در سال 1967 از جانب هوندا به تولید انبوه رسید. اکنون هوندا N-One دقیقا مدل‌های قدیمی را تداعی می‌کند و یکی از دلایل سادگی آن همین حفظ اصالت است. مهندسین به کمک این خودرو توانسته‌اند مجددا خودرو جدیدی را در چنین ابعادی برای بازار ژاپن بسازند که دارای نکات کلیدی هم‌چون کابین جادار برای حمل چهار مسافر و بهبود عمل‌کرد شتاب و سرعت آن است. علاوه‌بر این هوندا N-One برخلاف چهره ساده خود دارای قابلیت‌هایی نظیر پایداری مثال زدنی در رانندگی و سکوت فوق العاده کابین حتی در زمان رانندگی در بزرگ‌راه است که این‌ خصوصیات را به دلیل وجود بدنه سبک اما مستحکم در کنار سیستم تعلیق توسعه یافته‌اش به‌دست آورده است.
نوع دقیق پیشرانه این خودرو هنوز اعلام نشده است اما پیش‌بینی می‌شود همانند دیگر هم‌رده‌های خود از پیشرانه‌ای با حجم 660 سی‌سی بهره ببرد، البته طبق گفته هوندا احتمالا پیشرانه توربوشارژردار 1.3 لیتری نیز عرضه خواهد شد هم‌چنین سازنده قول جعبه دنده CVT را برای این مدل داده است. از نظر اقتصادی همان‌طور که انتظار می‌رود این محصول هوندا مصرف مناسبی داشته و با استفاده از یک لیتر بنزین توانایی پیمایش 27 کیلومتر را دارد (در صورت نصب پیشرانه احتمالی DOHC 660 سی‌سی) و برای نخستین بار در میان تمامی وسایل نقلیه کوچک این خودرو به طور استاندارد مجهز به سیستم هشدار توقف اضطراری (ESS) است که احتمال وقوع تصادف را به میزان چشم‌گیری کاهش می‌دهد.
نسخه گران قیمت‌تر این محصول با نام N-One Premium شامل خصوصیات ظاهری بهتر و زیباتری در داخل و خارج از کابین است که این تفاوت‌ها در بخش‌های مختلفی مانند رنگ‌ سقف و آینه‌ها، وجود بال عقب، نوع رینگ‌ها، تزئینات کروم و جلوپنجره نمود پیدا می‌کنند. کارخانه سازنده برای این محصول تازه وارد خود طیف گسترده‌ای از رنگ‌های قابل سفارش را درنظر گرفته است که شامل 11 رنگ بدنه در ترکیب با 5 نوع تزئین دو قسمتی برای کابین و 2 نوع رنگ داخل اتاق می شود هم‌چنین تفاوت رنگ سقف با بقیه بدنه جزو انتخاب‌های مشتریان خواهد بود.


برچسب ها: هوندا ، جدید ، مدل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار