تخلفات موسسات مالي و اعتباري به هيچ عنوان از زير ذره بين بانک مرکزي حذف نمي شود زيرا بانک مرکزي پيگير حق مردم است.

ابراهيم درويشي معاون نظارت بانک مرکزي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: اصلا موسسات اعتباري حافظ و اعتماد ايرانيان به هيچ عنوان مجوز نداشتند بلکه تعاوني اعتباري بودند که تبديل به موسسات مالي و اعتباري شدند.

وي تصريح کرد: هرجا شما اگر نام و نشاني از موسسه مالي و اعتباري حافظ ديديد بايد به ما اطلاع بدهيد تا به موقع  جلو فعاليت کاري آن گرفته شود.

وي افزود: بانک مرکزي به هيچ عنوان با موسسات مالي و اعتباري شوخي ندارد و به شدت با تخلفات آنها برخورد مي کند.

ما وارث يک سري نابه ساماني هاي وزارت تعاون در اواخر دهه 70 در خصوص اعطاي مجوز به تعاوني هاي اعتبار آزاد هستيم.

معاون نظارتي بانک مرکزي ادامه داد: اگر اين موسسات مالي و اعتباري تن به اقدامات بانک مرکزي دهد و مقررات بانک مرکزي را پذيرفتند ما هم به آنها کمک مي کنيم، به هر حال مسئول ساماندهي موسسات مالي و اعتباري بانک مرکزي است اگر آنها اقدام به افزايش سرمايه و اجراي قوانين بانکي کنند ما هم به آنها کمک مي کنيم.

درويشي افزود: ما حتي يک مورد از موسسات مالي و اعتباري را مجبور به ادغام نکرده ايم، گفته ايم برويد سرمايه بياوريد نه سرمايه اي که براساس وام از بانک ها باشد.

وي ادامه داد: اگر نتوانستيد به تنهايي سرمايه بياوريد مي توانيد شريک آورده و يا با ساير موسسات مالي و اعتباري به منظور افزايش سرمايه هاي خود شريک شويد.

معاون نظارت بانک مرکزي در پايان به پاسخ به اين سوال که با لغو مجوز موسسه مالي و اعتباري اعتماد ايرانيان بخشي از کارکنان آن بيکار شده اند تصريح کرد: در خصوص موسسه مالي و اعتباري اعتماد ايرانيان بايد بگويم که اولا تمام کارکنان اين موسسه را بانک قوامين جذب کرده مگر آنهايي که خود تمايلي به همکاري با بانک قوامين نداشته باشند.

دوم آنکه من بارها به مردم اعلام کردم به ويژه در تاريخ 90.11.8 از طريق برنامه خبري 20:30 به مردم تاکيد کردم که پول خود را به عنوان سپرده نزد موسسه مالي و اعتباري اعتماد ايرانيان نگذارند اما متاسفانه برخي اين کار را کردند و ضررش را ديدند آن هم به اين علت که آن موسسه فاقد هيچگونه مجوزي از بانک مرکزي نبود، خوشبختانه بانک قوامين متعهد به پرداخت سپرده هاي مردم شد که هم اکنون در حال پرداخت سود سپرده هاي مردم از طريق انتقال دفترچه هاي آنها به دفترچه هاي بانک قوامين است./ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار