برخورد راکتهای فلسطینیان به فلسطین اشغالی، ناکارآمدی سامانه های دفاعی رژیم صهیونیستی را نشان می دهد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ؛ حملات راکتی فلسطینیان به جنوب اسرائیل، موجی از وحشت را در میان اسرائیلی ها به راه انداخته است. راکتهای فلسطینیان حتی به تل آویو نیز اصابت کرده است. این حملات سبب شده است تا ارزش پول اسرائیل در برابر دلار آمریکا سقوط کند و به کمترین میزان خود در دو ماه گذشته برسد.

در واقع مدت کوتاهی پس از آغاز تجاوزات اسرائیل به نوار غزه، مقامات فلسطینی اعلام کردند که اسرائیل برای این حملات تاوان سنگینی پرداخت خواهد کرد. از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه تا کنون ، مبارزان فلسطینی صدها راکت به اسرائیل شلیک کرده اند. راکتهای فلسطینیان عمق اسرائیل را هدف قرار داده و باعث کشته و زخمی شدن شماری از اسرائیلی ها شده است.

سامانه ضد موشکی گنبد آهنین که برای مالیات دهندگان اسرائیلی خیلی گران تمام شده ، نتوانسته است به طور موثر از آنها در برابر موشکهای فلسطینیان محافظت کند. برای اولین بار در چند دهه گذشته صدای آژیر در تل آویو به صدا درآمد و همین وحشت را به دل مردم این شهر انداخت.

گریفین تارپلی مورخ آمریکایی گفت سامانه های دفاعی اسرائیل که آنها تا این حد درباره آن تبلیغ می کردند اصلا خوب کار نمی کند. این سامانه ها در سال دوهزار و شش نیز نتوانستند در برابر راکتهای شلیک شده از جنوب لبنان کارایی داشته باشند. همین سبب شده است تا اسرائیل حمله ای زمینی به لبنان انجام دهد که اسرائیل را بیش از پیش به دردسر انداخت.

مبارزان فلسطینی حتی یک فروند از پهپادهای جاسوسی اسرائیل را در شرق غزه سرنگون کردند. با تشدید حملات اسرائیل به نوار غزه، عزم گروههای مقاومت فلسطینی برای مقابله با اسرائیل بیشتر می شود. 
برچسب ها: فلسطین ، اسرائیل ، راکت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار