طرفداران فلسطین در پاریس ، نیویورک ، لندن ، یمن ، مصر وسیدنی علیه حملات مرگبار اسرائیل به نوار غزه تظاهرات کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تی وی ، یمنی ها از صبح امروز حرکت خود را برای برگزاری "تظاهرات میلیونی حمایت از فلسطین" آغاز کردند.

 مردم پایتخت یمنی از صبح امروز در حال حرکت به سوی میدان "التغییر" و خیابان "الستین" هستند، و لحظه به لحظه بر تعداد آنها افزوده می شود.

یمنی ها امروز برای محکوم کردن حملات رژیم اشغالگر به غزه تظاهرات می کنند.

کمیته هماهنگی انقلاب جوانان یمن در بیانیه ای از مردم این کشور خواسته است، در حمایت از مردم غزه، در همه شهرها و مناطق این کشور تظاهرات کنند.

در همین حال طرفداران فلسطین در پاریس پایتخت فرانسه علیه حملات مرگبار اسرائیل به نوار غزه تظاهرات کردند.

یکی از تظاهرکنندگان گفت مردم از آنچه در غزه می گذرد بسیار ناراحت هستند. ما از دولت خود می خواهیم تا از نخست وزیر اسرائیل استقبال نکند. زیرا او از نظر ما لیاقت استقبال ندارد.
یک جوان تظاهرکننده هم گفت دولت فرانسه ادعای حقوق بشر و دموکراسی دارد اما وقتی فلسطینیان کشته می شوند، سکوت می کند وهیچ حرفی نمی زند. حتی رسانه های مطرح فرانسه نیز حرفی درباره غزه و کشتار مردم فلسطین نمی زنند.
تظاهرکنندگان در برابر ساختمان وزارت دادگستری فرانسه تجمع کردند و از دولت کشورشان خواستند تا موضع خود را درباره تجاوزات اسرائیل روشن کند. تظاهرکنندگان با حمل پرچمهای فلسطین شعارهایی در حمایت از مردم غزه می دادند. آنها همچنین جنبش حماس را به عنوان جنبش مقاومت مشروع علیه اسرائیل اعلام کردند.

همچنین تظاهرکنندگان در اعتراض به حملات تل آویو به غزه در برابر کنسولگری رژیم صهیونیستی در نیویورک تجمع کردند.
تظاهرکنندگان شعار می دادند «فلسطین آزاد باد» و «فلسطین از رود اردن تا دریای مدیترانه». یکی از زنان تظاهرکننده گفت جنگ میان اسرائیل و غزه جنگی نابرابر است. فلسطینیان برای دفاع از خود به اسرائیل راکت پرتاب می کنند. اسرائیل حق ندارد فلسطینیان را قتل عام کند. در حملات اسرائیل انسانهای بیگناه کشته می شوند.
یک جوان تظاهرکننده هم گفت فلسطین ارتش ندارد. بیش از پنجاه درصد از جمعیت غزه را کودکان تشکیل می دهند. در غزه هیچ هدف نظامی وجود ندارد. ما نمی دانیم اسرائیل به چه هدفی حمله می کند.
تظاهرکنندگان برای نشان دادن خشم خود از حملات اسرائیل به نوار غزه که در محاصره است، به سمت میدان تایمز نیویورک راهپیمایی کردند. آنها خواستار پایان تجاوزات اسرائیل شدند. آنها همچنین از واشنگتن خواستند کمکهای خود را به تل آویو متوقف کند.
یکی دیگر از جوانان تظاهرکننده گفت ما تظاهرات می کنیم تا فلسطین را از اشغال اسرائیل آزاد کنیم. فلسطین از سال هزار و نهصد و چهل و هشت تحت اشغال است و اکنون هم اسرائیل به غزه حمله می کند. اسرائیل به شهری بسیار کوچک حمله می کند. این شهر فقط یک مایل مربع مساحت دارد. 

صدها نفر در لندن نیز با تجمع در برابر سفارت رژیم صهیونیستی ، حمله نظامی این رژیم به نوار غزه را محکوم کردند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات دست نوشته هایی به همراه داشتند که بر روی آنها عباراتی با موضوع ضرورت پایان دادن به اشغال اراضی فلسطین نوشته شده بود.
 این تظاهرات تحت تدابیر شدید امنیتی دو ساعت طول کشید.
با آغاز حملات نظامی اسرائیل به نوار غزه تظاهرات اعتراض آمیز مختلفی در مناطق مختلف جهان بر پا شده است.

تظاهرکنندگان مصری هم پرچم رژیم صهیونیستی را مقابل مقر اتحادیه عرب در مرکز قاهره آتش زدند و خشم خود را از حملات این رژیم به نوار غزه نشان دادند.
تظاهرکنندگان خشمگین که به نمایندگی از برخی گروه های سیاسی و مذهبی و همچنین جامعه فلسطینیان حضور داشتند، شعارهای ضد اسرائیلی سر دادند و از کشورهای عربی و اسلامی خواستند همه تلاش خود را برای متوقف کردن تجاوز اسرائیل به نوار غزه و پایان دادن به کشتار و خونریزی به کار گیرند.
اتحادیه عرب نشست اضطراری وزیران امور خارجه را روز شنبه با هدف برخورد با عملیات نظامی اسرائیل در نوار غزه برگزار خواهد کرد.

سخنران تظاهرکنندگان در سیدنی استرالیا گفت:  ما با تظاهرات خود آپارتاید و نژادپرستی اسرائیل و ادامه اشغال فلسطین را محکوم می کنیم.
یکی از اهداف فعالان فلسطینی در استرالیا فروشگاه زنجیره ای مکس برنر در سیدنی است که متعلق یک شرکت بزرگ اسرائیلی است. تظاهرکنندگان با تجمع در برابر این فروشگاه خواستار تحریم کالاهای این فروشگاه شدند. این شرکت به ارتش اسرائیل خدمات می دهد و به همین علت به نقض حقوق بشر متهم است.


برچسب ها: بین الملل ، تظاهرات ، لندن ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار