شستشوی روزانه پاها به ویژه میان انگشتان در بیماران دیابتی از بروز زخم پا جلوگیری می کند.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر محمد حسین گذشتی ،فوق تخصص غدد و متابولیسم و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: یکی از عوارض بیماری دیابت تأثیرگذاری بر اعصاب محیطی در نهایت بی حسی پاها و کاهش حرارت و از بین رفتن حس های عمقی پا می شود که خود این امر احتمال ايجاد زخم در ناحيه پا را نیز افزايش مي دهد.

دکتر محمد حسین گذشتی اضافه کرد: برای جلوگیری از ورود جسم خارجی به پاهای بیماران دیابتی بهتر است این افراد از جوراب و کفش مناسب در محیط خانه استفاده کنند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان همچنین توصیه کرد: بیماران دیابتی برای جلوگیری از زخم، پاهای خود بویژه میان انگشتان را معاینه کنند و از کفش مناسب استفاده کنند.

دکتر گذشتی، گفت: بیماران دیابتی  عصر ها را برای خرید کفش انتخاب کنند و در روزهای ابتدایی خرید کفش نو، بهتر است که این افراد روزانه دو ساعت کفش ها را بپوشند و زمانی که پاهایشان به کفش نو عادت کرد مدت زمان بیشتری می توانند استفاده کنند.

وی اظهار داشت: همچنین بیماران دیابتی برای خشک کردن پاهایشان بهتر است از وسایل گرم کننده مانند سشوار استفاده نکنند و براي خشك كردن پاها بهتر است از حوله استفاده کنند./ح
برچسب ها: دیابت ، زخم پا ، شستشو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار