محققان یافته اند تمام برنامه ریزی ها و زمانبندی هایی که ما برای کارهای روزمره خود انجام می دهیم همگی در منطقه خاصی از مغز که مغز فعال نام دارد اتفاق می افتد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از نیوساينتیست، تنها یک قسمتی از مغز ما عملکرد فعالی دارد که آن در قسمت گانگلیون بازال و یا مخچه است.

مطالعات نشان می دهد که مغز انسان ها شرایط خاصی دارد که در هر لحظه زمانی تنها می تواند به یک عملکرد و زمان بندی خود برسد.

بررسی ها نشان می دهد مدارهای مغزی در سلوهای مغزی به مغز کمک می کند تا بتواند در شرایط مختلف تصمیم گیری کند و بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

گفتنی است، مغز انسان شامل میلیاردها سلول عصبی است که در مدارهای پیچیده ای منظم شده اند تا عملکردهایی مانند کنترل حرکات، ادراک جان و تصمیم گیری را برای افراد ممکن سازند.

رمزگشایی از این مدارهای مغزی نقش کلیدی در مفهوم چگونگی عملکرد مغز و این که اشکال در این عملکردها چگونه پیش می آیند دارد.

تحقیقات نشان می دهد استرس با ترشح آدرنالین در مغز همراه است که باعث فروپاشی فعالیت های عصبی و مدارهای مغزی می شود و مغز را تحت تاثیر قرار می دهد./ح

برچسب ها: مغز ، استرس ، آدرنالین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار