آثار برگزیده جشنواره فارابی را به دانشگاهیان معرفی کنید.

خواجه سروی، معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه ریزی و برگزاری جشنواره بین المللی فارابی بهترین اقدام وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای رشد و گسترش علوم انسانی و اسلامی و ارتقای جایگاه ویژه پژوهشگران این حوزه در کشور است.
 
وی افزود: به دلیل دشواری کارهای اداری و اجرایی برای استادان کهنسال و صاحب نام در حوزه های علوم انسانی بهتر است تا با آنها ارتباط مستقیم برای شناسایی آثارشان داشته باشیم.

خواجه سروی در ادامه به جشنواره ششم و جشنواره هفتم که در سال آینده برگزار می شود اشاره کرد و گفت:  باید تلاش کنیم تا همانند ارزیابی های دقیق در جشنواره ششم، برای هفتمین دوره سخت گیرانه عمل کنیم  البته هدف ما از برگزاری جشنواره بین المللی فارابی، احترام به علم و دانشمندان علوم انسانی  و اسلامی است پس باید معیارهای علمی را لحاظ کرده و از هرگونه اعمال نقوذی اجتناب کنیم.
 
وی در پایان به یکی از مشکلات پژوهشکده مطالعات فرهنگی در خصوص کمبود نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: با تبدیل پژوهشکده به پژوهشگاه می توان این مشکل را رفع کرد اما در حال حاضر باید از امکانات موجود استفاده کرد.

خواجه سروی در ادامه گفت:  با توجه به اهمیت کارگروهی و همکاری بخش های مختلف برای بهبود کارها معاونت فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاکنون نه خطی و نه جناحی عمل کرده یعنی به دلیل منافع شخصی کاری نکرده ایم و نمی کنیم البته شان این معاونت اقتضای این نحوه را عمل دارد.

 وی تصریح کرد: برای اطلاع رسانی بهتر است تا با استفاده از ظرفیت های موجود در دانشگاه ها مانند  تشکل ها وانجمن های علمی ، آثار برگزیده در جشنواره بین المللی فارابی را به دانشجویان و دانشگاهیان معرفی کنیم که البته بهتر است برای بهبود کیفیت و کمیت از نیروهای جوان و تازه کار کمک گرفت./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار