شانزدهمين دوره مسابقات جام جهاني تكواندو با قوانين جديد سوم تا پنجم آذر در آروبا برگزار مي شود.

 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ فدراسيون جهاني تكواندو (WTF) براي نخستين بار و به طور رسمي شانزدهمين دوره مسابقات جام جهاني اين رشته را با قوانين جديد برگزار مي کند.
 براساس این مقررات، هوگوپوشان هر تيم در دو راند 5 دقيقه اي با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت كه در 5 دقيقه اول پنج رزمی کار با حريفان  به مدت يك دقيقه به مبارزه خواهتد پرداخت. در راند دوم نیز تكواندوكاران با صلاحديد مربيان به مصاف حريفان خود مي روند.
در اين زمان سرمربي تيم ها با استفاده از پرچم مي توانند ورزشكار خود را تعويض كنند و تكواندو كار جدیدي مبارزه را ادامه خواهد داد که اين مورد در زماني اتفاق مي افتد که هر ورزشكار حداقل سه بار اجراي تكنيك داشته باشد.
برگزاری جديد مسابقات به منظور معرفی تیم برتر، از سوی اتحادیه جهانی تکواندو با سقف امتياز در نظر گرفته مي شود که براین اساس هر تيمي كه زودتر به امتياز 50 دست یابد پيروز ميدان خواهد بود و هر تيمي كه 30 امتياز فاصله نسبت به تیم های برتر داشته باشد به عنوان برنده مسابقه معرفی خواهد شد.
 یکی دیگر از تغییرات صورت گرفته از سوی فدراسیون جهانی تکواندو، استفاده از لباس هايی با دو رنگ قرمز و آبي برای هوگوپوشان است.  
گفتنی است: پيش از اين تكواندوكاران براي اولين بار و به طور آزمايشي با اين تغييرات در مسابقات بين قاره اي روسيه به مصاف يكديگر رفته بودند. و كشورهاي مكزيك ، روسيه و كره جنوبي نزديك به دوسال با اين تغييرات  تمرينات خود را پيگيريکرده اند.
مسابقات جام جهاني 2012  تکواندو با حضور 16 تيم برتر جهان برگزار مي شود./با
برچسب ها: تکواندو ، جهانی ، آروبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار