رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به ایجاد کانون هماهنگی دانش و صنعت نساجی گفت: در حال حاضر این کانون تدوین نقشه راهبردی در حوزه نساجی را در دستور کار دارد.

دکتر علیرضا رهایی با اشاره به ایجاد کانون هماهنگی دانش و صنعت نساجی در این دانشگاه در سال 89،به خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران بیان داشت: این کانون از جمله کانونهایی بوده که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه امیرکبیر ایجاد شده است.

وی ضرورت ایجاد کانونی در حوزه صنعت نساجی را بر اساس نیازهای روز جامعه و بخشهای صنعتی عنوان کرد وافزود: از این رو کانون دانش و صنعت نساجی با حضور بخشهای دانشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی، اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان پوشاک ایجاد شد.

وی از تدوین نقشه راه در حوزه نساجی در این کانون خبر داد واذعان داشت: با ایجاد این کانون اقدام به تدوین نقشه راهبردی در حوزه صنعت نساجی شد که تدوین این نقشه در دستور کار قرار دارد ضمن آنکه برگزاری همایشهایی در زمینه هایی چون فروش و تجاری سازی و پوششهای هوشمند از جمله برنامه های این کانون است.

رهایی با اشاره به کاربردهای وسیع ژئو سینتتیک، ادامه داد: این ماده می توان به عنوان تثبیت کننده خاک در پروژه های عمرانی و راه سازی کاربرهای وسیعی دارد که در صورت سرمایه گذاری در این زمینه می تواند موجب اشتغال جوانان شود.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر، استفاده از این منسوجات را از سال 1960 دانست و یادآور شد: تا قبل از تولید زئوسینتتیک برای تثبیت خاک از مواد فلزی استفاده می شده است ولی به دلیل مواد موجود در خاک به تدریج پوسیده می شد ولی با تولید این ماده تحول عظیمی در حوزه مهندسی عمران رخ داد.

وی با دوام بودن و داشتن عمر بالا را از مزایای این ماده پلیمری دانست و خاطر نشان کرد: استفاده از این ماده موجب جذب تنشها و انتقال نیرو می شود از این رو استفاده از این ماده می تواند زمینه ایحاد بستری مقاومی را فراهم کند./ع2

برچسب ها: دانشگاه ، راهبردی ، نساجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار