در بسیاری از تیم های لیگ برتری جای خالی اهداف فوتبال مدرن خالی است اهدافی که می تواند یک تیم را تا حد قهرمان شدن پیش براند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، ماجرا از این قرار است که فوتبال سنتی دهه های گذشته دیگر پاسخگوی دنیای پیشرفته و رشد کرده فوتبال امروزی با این تفکرات عجیبش نیست.

در بخشی از فوتبال مدرن، هدف این است که مدافعان توانایی حمله داشته باشند و مهاجمان توانایی دفاع در فوتبال سنتی اما هر کس وظیفه از پیش تعیین شده ای دارد و همین باعث بازی خشک و بدون خلاقیت های همه جانبه می شود. در بسیاری از موارد در فوتبال مدرن، هدف تنها گلزنی نیست بلکه پیاده کردن تاکتیک و تکنیک خاصی برای در دست گرفتن جریان بازی است و شاید همین در برخی از موارد هواداران را ناراضی کند همین که آنها تنها مشتاق به این هستند که سرتاسر بازی ارائه نمایش از حمله ها و دفاع ها و گل هاست.

در فوتبال مدرن هماهنگی مهره ها با هم از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چرا که کم کاری یک مهره می تواند به مجموعه عملیات تیمی در بازی ضربه بزند.

از آن جایی که بازی مدرن دارای قابلیت انعطاف پذیری است سر مربی ارائه دهنده آن باید دارای دانش فنی بالا و هوش زیاد باشد چرا که ممکن است در هر لحظه از دیدار برنامه چگونگی ارائه بازی از سوی سر مربی بنابر اهداف موردنظر تغییر یابد.

آشنایی کامل به سیستم های بازی در فوتبال مدرن از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است سر مربی باید تشخیص دهد که با چه سیستمی وارد زمین می شود در چه هنگام و به چه شیوه ای سیستم بازی خود را تغییر دهد و با چه سیستمی بازی را به پایان برساند شاید نوشتن از چنین تغییرات سیستم بازی آسان باشد ولی در عمل همین اتخاذ تصمیمات درست و هوشمندانه است که تمایز یک سر مربی موفق با دیگری است.

سیستم های خاص دفاع و حمله، از جمله مثلث های حمله با اضلاعی که قابلیت تغییر سایز سرعتی را دارند و همچنین سیستم دفاع بیضوی که فضای خوبی در اختیار بازیکنان می دهد از جمله زیرکی های فوتبال مدرن است حال باید پرسید که آیا واقعا در لیگ شاهد فوتبال مدرن هستیم؟!/آق

برچسب ها: تیم ، فوتبال ، دانش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار