در حالیکه روز چهارشنبه روز اعتصاب عمومی در اسپانیا و پرتغال تعیین شده دیگر کشورهای جنوب اروپا نظیر ایتالیا و یونان هم شاهد اعتصاب بخشهای مختلف در اعتراض به سیاست های ریاضتی دولتهای متبوع خود هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، در حالیکه روز چهارشنبه روز اعتصاب عمومی در اسپانیا و پرتغال تعیین شده، دیگر کشورهای جنوب اروپا نظیر ایتالیا و یونان هم شاهد اعتصاب بخشهای مختلف در اعتراض به سیاست های ریاضتی دولتهای متبوع خود هستند.


 

کشورهای دیگری نظیر فرانسه و بلژیک نیز به دعوت اتحادیه های کارگری اعتصابات و تظاهرات ترتیب داده شده است.

 

 به گزارش "سی ان ان" اوضاع سهام، بازار و بدهی ها در اروپا آنقدر خراب است که بسیاری از مردم هر روز بیکار می شوند و بسیاری از سرویس های عمومی و خصوصی به حالت تعلیق در آمده است.

 

 

در همین رابطه روزنامه انگلیسی "دیلی میل" امروز نوشت: تضاهر کنندگان در سرتاسر کشورهای اروپایی از جمله پرتغال، اسپانیا، یونان و ایتالیا به خیابانها آمده اند و به خاطر این اعتراضات گسترده، 800 پرواز در اسپانیا و پرتغال کنسل شده است.

 

از لندن هم خبر می رسد، تظاهرات بزرگی در این شهر آغاز شده و بسیاری از پروازها در لندن نیز کنسل شده اند. طبق گزارش خبرگزاری ها در اکثر نقاط اروپا پلیس با تظاهر کنندگان به شدت درگیر شده است.

 

 

یورونیوز نیز گزارش داد: در اسپانیا نسبت به اعتصاب عمومی پیشین مردم بیشتری مخالف سیاست های ریاضتی دولت شده اند، مسئله ای که کار نیروهای پلیس بویژه در بارسلون را سخت کرده است.

 

یکی از تظاهرکنندگان می گوید: "دولت اسپانیا تدابیر ریاضتی ناعادلانه ای را اتخاذ کرده که مستقیما زندگی آنهایی را که در به وجود آمدن وضعیت کنونی هیچ گناهی نداشته اند تحت تاثیر قرار می دهد. در حالیکه در طول بحران کمپانی های بزرگ و بانکها پول زیادی به جیب زدند و بقیه شهروندان فقط به بشدت کار کردند و زندگی ساده ای داشتند.”

 

 

یک معترض دیگر می گوید: "آنها باید بنشینند و خط مشی ها و سیاست هایی را تبیین کنند که کل مردم را در بر بگیرد نه تنها ثروتمندان را. باید تدابیرشان را در مورد بانکها عملی کنند چرا که دیگر نمی توان پول مردم را در بانکها تزریق کرد.”

 

 

در همین راستا و در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه پلیس اسپانیا حداقل 32 نفر ار اعتصابگران را بازداشت کرد و مجبور شد برای تضمین فعالیت بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی، اتوبوسها را اسکورت کند.

 

گزارشها حاکی از این است که بسیاری از شرکتها برنامه دارند در سرتاسر اروپا دست به اعتصاب بزنند.

 

 

 

منبع: جام نیوز
برچسب ها: اروپا ، اعتراض ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.