دبير کل اتحاديه عرب از سياست هاي سازمان ملل متحد و شوراي امنيت سازمان ملل در قضيه فلسطين انتقاد کرد و شوراي امنيت را به تماشاگر تشبيه کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رسمي اردن (پترا) ؛ نبيل العربي امروز در افتتاحيه چهل و پنجمين نشست هيئت امناي مرکز مطالعات فلسطين در قاهره گفت:‌ امروز مسئله فلسطين به يک مسئله اساسي تبديل شد اما از يک سو به دليل تجاوزات هر روزه اسرائيل و از سوي ديگر به دليل شکست شوراي امنيت سازمان ملل در انجام وظايفش در قبال فلسطين مشکلات مردم فلسطين گسترده تر شده است.

وي با اشاره به موضع آمريکا درباره طرح ارتقاي جايگاه فلسطين در سازمان ملل متحد، افزود:‌ آمريکا تشکيلات خودگردان را تهديد مي کند که در صورت تصويب طرحش در مجمع عمومي سازمان ملل کنگره آمريکا از پرداخت سهم واشنگتن به سازمان ملل که 22 درصد هزينه هاي اين سازمان بين المللي را شامل مي شود خودداري خواهد کرد.

وي درباره موضع اتحاديه اروپا در اين زمينه، گفت:‌ در حال حاضر اروپا يا اين طرح را تاييد مي کند يا با آن مخالف است اما به نظر مي رسد موضع سومي نيز به آن اضافه شود و برخي به آن راي ممتنع بدهند.

وي بر اهميت طرح ارتقاي جايگاه فلسطين در سازمان ملل متحد تاکيد کرد و گفت:‌ اين طرح يک طرح کاملا سياسي  و منطبق با قوانين بين الملل است و زماني تشکيلات خودگردان اين طرح را مطرح کرده است که به اين نتيجه رسيد که به دليل تداوم سياست هاي دوگانه و فقدان عدالت، همه راهها به روي مذاکرات هدفمند بسته شده است.

 نبيل العربي يکي از مزاياي تصويب اين طرح را لگام زدن بر تجاوزات اسرائيل خواند و گفت:‌ ‌با تصويب اين طرح فلسطين از داشتن جايگاهي حقوقي در سازمان ملل تبديل به کشوري غير عضو مي شود  و وقتي نام کشور بر روي فلسطين گذاشته شد مي تواند از طريق ديوان کيفري بين المللي ناقضان حقوق فلسطين را تحت پيگرد قرار دهد و حتي براي عضويت کامل در سازمان ملل متحد اقدام کند.

برچسب ها: اتحادیه ، عرب ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار