با حضور مدیر عامل بانک سپه و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تفاهم نامه همکاری دو جانبه به منظور حمایت از بخش کشاورزی از سوی بانک سپه امضاء شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از اطلاع رسانی بانک سپه، پاشایی فام مدیر عامل بانک سپه در مراسم امضاء تفاهم نامه بانک سپه و صندوق توسعه سرمایه گذاری با بیان اینکه تلاش همکاران در انعقاد این تفاهم نامه برگ زرین دیگری در تاریخ اقتصاد کشور بوجود خواهد آورد گفت: به منظور همکاری در زمینه های مشترک و حمایت مالی از توسعه بخش کشاورزی فعالیت های گسترده ای در حمایت از این بخش بعمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد: این حرکت شتابان توسعه در بخش کشاورزی موجب شکوفایی اقتصاد کشور و همچنین ارتقای کمی و کیفی معیشت کشاورزان است.

پاشایی فام با اشاره به اینکه بانک سپه با بیش از 1800 شعبه در سراسر کشور وظایف ملی خود را با کمال میل و اشتیاق برای بخش کشاورزی انجام می دهد اظهار داشت: جهت گیری بانک سپه در راستای کمک به بخش کشاورزی است و طی یکی دو سال گذشته عامل خرید تضمینی گندم، برنج و چای کشور بوده و تمامی مطالبات کشاورزان را به موقع پرداخت کرده است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه بانک سپه این آمادگی را دارد که به طرحهای ارزیابی شده بخش کشاورزی تسهیلات ارائه نماید تصریح کرد: همکاری بانک سپه با شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی یک اتفاق تاریخی است.

پاشایی فام اضافه کرد: همکاران ما در بانک سپه با نهایت دقت در جهت اجرایی کردن تفاهم نامه با صندوق تلاش خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه انعقاد این تفاهم نامه نقش آفرینی مناسبی برای توسعه بخش کشاورزی در کشور و همچنین الگویی برای کارها و طرحهای جدید است تأکید کرد: در آینده نزدیک ارتباط بین صندوق و بانک سپه تخصصی تر خواهد بود و به دنبال آن هستیم با حرکتی که آغاز شده به چنین سرانجامی برسیم چرا که استفاده از ظرفیت های یک بانک تجاری کمک بزرگی به این هدف خواهد بود.

 **تمام امکانات خود را برای شکوفای بخش کشاورزی بکار می گیریم

پاشایی فام گفت: بانک سپه بعنوان یک بانک تجاری تمام امکانات خود را برای حمایت و خدمت به بخش کشاورزی ارائه خواهد کرد و نیازهای این قشر را پاسخ می دهد.

مدیر عامل بانک سپه در ادامه اظهار امیدواری کرد که از ترکیب صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری و بانک سپه ارزش افزوده ای ایجاد شود که موجب رشد و شکوفایی اقتصاد کشور فراهم گردد.

وی افزود: بعنوان یک بانک بزرگ تجاری و با همکاری و تعامل مناسب همکاران در بانک سپه با این صندوق شاهد رشد و توسعه بخش مهمی از اقتصاد و حمایت از بخش کشاورزی خواهیم بود.

در ادامه این مراسم سیدعبدالکریم رضوی اردکانی مدیر عامل صندوق گفت: بخش کشاورزی یکی از محوری ترین بخش های اقتصادی کشور است که جایگاه وسیع و گسترده ای در تولید، اشتغال و صادرات دارد.

وی افزود: بخش کشاورزی دارای ظرفیت های عظیمی است و نیازهایی وجود دارد که یکی از آنها سرمایه است.

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با بیان اینکه این صندوق می تواند اوراق مشارکت و نظام بیمه ای داشته باشد اظهار داشت: صندوق دارای ظرفیت های بزرگی برای حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی است.

وی اضافه کرد: سرمایه ما در صندوق اعتماد مردم و بهره برداران و همچنین اعتماد نظام جمهوری اسلامی از جمله دولت و مجلس است.

رضوی اردکانی در ادامه سخنانش ضمن تشکر و قدردانی از مدیران و مسئولین بانک سپه در اجرای انعقاد این تفاهم نامه برای حمایت از بخش کشاورزی تصریح کرد: حفظ و تقویت و حمایت از این صندوق وظیفه تمامی همکاران در بانک سپه و صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری است.

وی اضافه کرد: ورود یک بانک تجاری بزرگ بنام بانک سپه در بخش کشاورزی فرصتی برای پیشبرد امور کشاورزان است.

رضوی اردکانی با اشاره به اینکه اولین تجربه همکاری با بانک سپه را باید به یک فرصت برای پیشبرد امور تبدیل کنیم گفت: همگی باید تلاش کنیم که از تجربه موفق بانک سپه در بخش کشاورزی و ظرفیت ها و فرصت های بوجود آمده استفاده کنیم.

وی ادامه داد: صندوق های حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در جایگاهی هستند که ظرفیت های بزرگ قانونی پیدا کرده اند. بنابراین امیدوارم که در کنار سیستم بانکی بتوانیم بخش کشاورزی را در جایگاه واقعی خود قرار دهیم./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار