مدیر کل اداره هواشناسی استان کردستان گفت: از ابتدای فصل پاییز تاکنون 21 درصد بارش مورد نیاز سال زراعی جاری در استان کردستان تحقق پیدا کرده است که افزایش 41 درصدی میانگین بارش استان نسبت به مدت مشابه سال جاری داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، حیدری گفت: میانگین بارش باران در استان طی سه روز گذشته 68 میلی متر و میانگین بارش از ابتدای سال زراعی تاکنون 104 میلی متربوده است.
وی افزود: با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش طی سه روز گذشته در مریوان با 117 میلی متر اتفاق افتاده و میزان بارش در شهرستان های سروآباد، کامیاران، سقز، بانه، بیجار، سنندج، زرینه، دهگلان و قروه به ترتیب 87، 78، 7661، 60، 59، 59، 48 و 34 میلی متر بوده است.

وی بیان کرد: میانگین بارش استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد و نسبت به میانگین بارش بلند مدت استان طی سال 53 درصد افزایش داشته یافته است.

مدیرکل اداره هواشناسی کردستان گفت: حداقل دما در سنندج طی دیروز و امشب چهار درجه بوده و هزار کانیان و زرینه با دمای صفر درجه سردترین نقاط استان بوده اند.

وی با اشاره به بارش برف در برخی از نقاط کوهستانی استان تصریح کرد: میزان بارش برف در هزار کانیان چهار و در زرینه یک سانتی متر بوده است.

حیدری برای چند روز آینده هوای سرد و مه آلود را پیش بینی و بیان کرد: موج بارش باران در استان از روز یکشنبه شروع هفته آینده تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود تلاش اداره هواشناسی را در راستای انجام کارها و وظایفشان به نحو احسن عنوان و ابراز داشت: تمامی اطلاعیه و اخطاربه هایی که از سوی این سازمان صادر می شود باید جدی تلقی شود اما متاسفانه گاهی به این اخطاریه ها توجه نمی شود و مردم دچار مشکلات و ضروزیان های زیادی خواهند شد.

برچسب ها: بارش ، افزایش ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.