مدیر آبفای شهری دماوند گفت: اجرای پرژه فاضلاب مسکن مهر دماوند به دلیل وجود معارضان در حال ارزیابی مکان جدیدی برای احداث تصفیه خانه است.

ˈرسول الله سلطان محمدیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: تأسیسات فاضلاب مسکن مهر شهرستان دماوند نیازمند اعتباری بالغ بر 130 میلیارد و 500 میلیون ریال در راستای احداث شبکه جمع آوری، خطوط انتقال، تصفیه خانه و تملک زمین است.

وی با اشاره به اینکه مکان یابی و مراحل عملیاتی این طرح در سال گذشته آغاز شده است، افزود: وجود معارضان معضل اصلی فراروی انجام این مهم به عنوان یکی از اصلی ترین پروژه های زیربنایی توسعه شهر است و لذا، تغییر مکان و تعیین مسیرهای جایگزین به عنوان شقوق دیگر اجرایی این پروژه در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر آب و فاضلاب شهری دماوند خاطر نشان کرد: جانمایی احداث تصفیه خانه در زمینی به وسعت چهار هکتار پیش بینی شده و هم اینک ارزیابی این زمین به منظور انتقال فاضلاب با شیب یکنواخت به تصفیه خانه مدّنظر قرار دارد.

وی با بیان اینکه ایجاد تأسیسات فاضلاب شهری دماوند هزینه بالای را دربردارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال گذشته اعتباری برای فاضلاب مسکن مهر تخصیص نیافته است، مجموعه مدیریت شهرستان و آبفای شهری تصمیم گرفتند برای حل مساله در کوتاه مدت چاه های جذبی احداث کنند و به موازات آن احداث تصفیه خانه در بلندمدت را مورد پیگیری قرار دهند.

ایجاد تصفیه خانه فاضلاب طرحی زمان بر محسوب می شود و بر اساس اعلام شرکت آبفای شهری بازه زمانی آغاز تا پایان این طرح حداقل دو سال به طول می انجامد.

گفتنی است در سال 89 اعتبار دو میلیارد و 800 میلیون ریالی در راستای احداث شبکه داخلی مسکن مهر شهرستان در معابر اصلی تخصیص یافت./س

برچسب ها: مسکن مهر ، دماوند ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.