سرپرست فدراسیون شنا گفت: خیلی ها دوست دارند هدایت تیم ملی شنا را بر عهده داشته باشند.

برانوش نیک بین سرپرست فدراسیون شنای کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی  باشگاه خبرنگاران افزود قرار است انتخابات کنفدراسیون شنای آسیا همزمان با مسابقات قهرمانی آسیا در دوبی برگزار شود و با توجه به اینکه ما 7 نفر را به عنوان نمایندگان ایران برای حضور در این جلسه معرفی کردیم به همین دلیل این موضوع را از طریق وزارت ورزش وجوانان و کمیته ملی المپیک پیگیری می کنیم که متاسفانه تاکنون این مشکل برطرف نشده است و با توجه به بحث تعلیق اجازه حضور نمایندگان کشورمان به انتخابات کنفدراسیون شنای آسیا را نمی دهند به همین دلیل قرار شد با پیگیری مسئولان شرایط حضور آن ها به این جلسه مهیا شود.

وی گفت: هم چنین کمیته ملی المپیک به ما اعلام کرد تا زمانی که اساسنامه فدراسیون اصلاح نشود نمایندگان کشورمان نمی توانند در این جلسه حضور پیدا کنند به همین دلیل نمی توانیم از حق خود دفاع کنیم.

نیک بین افزود: البته 5 نفر از کشورمان به عنوان ناظر و داور برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شده اند که با توجه به دعوت رسمی از سوی کنفدراسیون شنای آسیا مشکلی در خصوص اعزام آنها به این رقابت ها وجود ندارد و تمام هزینه ها نیز از سوی کنفدراسیون تقبل خواهد شد.

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات موجود در فدراسیون از حضور تیم های ملی کشورمان به این رقابت ها جلوگیری شده است و تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود نمی توانیم در مسابقات حضور پیدا کنیم به همین دلیل به شدت به دنبال پیگیری این موضوع هستیم.

وی در خصوص اعزام تیم های ملی به میادین مختلف بین المللی اظهار داشت: قرار است مسابقات مسافت کوتاه قهرمانی جهان در رشته شنا آذر ماه سال جاری در استانبول برگزار شود و خوشبختانه مشکلی در این خصوص وجود ندارد و ملی پوشان کشورمان در صورت  ثبت رکوردهای قابل قبول در این رقابت ها حضور پیدا می‌کنند و همچنین با توجه به رسیدن دعوت نام، تیم ملی واترپلوی جوانان نیز می‌تواند بدون مشکلی در مسابقات جهانی استرالیا حضور پیدا کند.

وی همچنین در خصوص مربی خارجی تیم ملی شنا گفت: پیش از این هدایت تیم ملی بر عهده یورگ آلمانی بود که ما تصمیم به قطع همکاری با این مربی گرفتیم و با توجه به وضعیت موجود ما می‌توانیم از مربی خارجی استناد کنیم و به همین دلیل در حال حاضر ترجیح دادیم از مربیان داخلی بهره ببریم.

خیلی ها علاقه مند به مربیگری در تیم ملی هستند و عدم قبول هدایت تیم ملی صحت ندارد در حال حاضر محسن سمیع زاده و فرشاد کرمی هدایت تیم ملی را بر عهده دارند.

وی یاد آور شد: تمام حق و حقوق مربی آلمانی پیش از ترک ایران پرداخت شده است.

وی یاد آور شد: حق و حقوق یورگ از اعتبارات فدراسیون پرداخت شده است و ما حتی یک ریال هم به وی بدهکار نیستیم، البته مسئولان کمپ المپیک این وعده ار به ما دادند که مبالغ پرداختی از سوی فدراسیون به مربی آلمانی به زودی پرداخت خواهد شد و ما در نظر داریم در آینده در صورت مهیا شدن شرایط از یک مربی طرز اول دنیا استفاده کنیم.

وی در پایان در خصوص مالارا مربی ایتالیایی تیم ملی واترپلو گفت: پیش از این و در زمان ریاست آیت الهی، مالارای ایتالیایی برای هدایت تیم ملی واترپلو در نظر گرفته شد که پیش از قطع همکاری با این مربی در زمان سرپرست جعفری وی برای رسیدن به حق و حقوق خود به دادگاه بین المللی ورزش در سوئیس شکایت کرد و ما نیز با ارائه مدارکی به دنبال حل این مشکل هستیم و درحال حاضر این موضوع در دادگاه در حال رسیدگی است.

نیک بین اظهار داشت: با هدف دفاع از حقمان و فدراسیون یک مشاور حقوق بین المللی را به خدمت گرفتیم و وی این موضوع را پیگیری می‌کند و با توجه به اینکه این موضوع پیش از این رخ داده است به همین دلیل امیدوارم با حل این معضل مشکلی برای فدراسیون پیش نیاید./آق

برچسب ها: فدراسیون ، شنا ، المپیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار