مدیر امور فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون گفت: نام دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ردیف 12 دانشگاه برتر فرهنگی کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ابراهیم آروند از قرار گرفتن نام دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ردیف 12 دانشگاه برتر فرهنگی کشور خبر داد و  اظهار داشت: این دانشگاه با 11 دانشگاه دیگر برای کسب عنوان دانشگاه برتر فرهنگی کشور در سال تحصیلی 90 -91 رقابت می‌کند.
وی افزود: با توجه به ارزیابی فرهنگی صورت گرفته از دانشگاه‌های دولتی در سال تحصیلی گذشته، برترین دانشگاه‌ها در شاخص‌های فرهنگی از طریق گزارش‌های ارسالی دانشگاه‌ها به دفتر نظارت و ارزیابی فرهنگی و احتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شدند.
مدیر امور فرهنگی دانشگاه سلمان فارسی کازرون اضافه کرد: دانشگاه‌های صنعتی اراک، تربت حیدریه، سلمان فارسی، ایلام، صنعتی شیراز، هنر اسلامی تبریز، شاهد، شهید مدنی آذربایجان، محقق اردبیلی، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان و فردوسی مشهد نامزدهای دریافت جایزه بهترین دانشگاه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی هستند.
آروند میزان اعتبارات هزینه شده، درصد اعتبارات دانشگاه در حوزه فرهنگی، وضعیت منابع انسانی، فضاهای فرهنگی و اسلامی، ساختار فرهنگی دانشگاه، برخورداری از نظام برنامه‌ریزی راهبردی را از جمله این شاخص‌ها برشمرد و گفت: تشکیل شوراهای فرهنگی دانشگاه، میزان تعامل و تبادل نظر بین مسئولان دانشگاه و دانشجویان، برنامه‌های آموزشی فرهنگی ویژه دانشجویان، استادان و کارکنان، فعالیت در فضاهای مجازی، اهتمام به امور نماز و نیایش، نیز از دیگر شاخص‌های در نظر گرفته شده است.
وی همچنین میزان جذب مخاطبان دانشجو در دانشگاه‌ها در هر یک از حوزه‌های سیاسی، علمی، فرهنگی هنری، مذهبی، برنامه‌های دانشگاه در حوزه‌های کرسی‌های آزاداندیشی، بیداری اسلامی، عفاف و حجاب و انتخابات مجلس در سال گذشته را نیز شاخص‌هایی اعلام کرد که در این زمینه مشخص شده است.
این مسئول همچنین نسبت شرکت‌کنندگان در اردوهای علمی، فرهنگی، تفریحی و زیارتی، نشریات دانشجویی، میزان مشارکت دانشجویان در انجمن‌های علمی دانشجویی، کانون‌های فرهنگی هنری، بسیج دانشجویی و تشکل‌های اسلامی را جزو این شاخص‌ها دانست و تصریح کرد: میزان مشارکت فعال اعضای هیئت علمی در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه، جوایز و افتخارات کسب شده فرهنگی در سال گذشته، برنامه‌های فاخر ملی، ابتکارات و نوآوری‌های دانشگاه در حوزه فرهنگی، تولیدات فرهنگی و رضایتمندی فعالان فرهنگی از مهم‌ترین شاخص‌های انتخاب دانشگاه‌های برتر در زمینه فرهنگی است./س

برچسب ها: دانشگاه ، سلمان ، برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.