با دستیابی به دانش فنی کشور ما در ساخت هیدروکمپرسور‌های CNG گاز طبيعي فشرده به خودکفایی رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ بكارگيري سيستم هاي هيدروليك در صنعت نفت روزبه روز در حال گسترش است، مايعات از نظر تراكم ناپذيربودن نظير جامدات عمل مي نمايد با اين تفاوت كه مايعات از قابليت جريان يافتن از طريق لوله و انتقال از قدرت انعطاف پذيري  برخوردارند.

براساس اين گزارش: به دنبال اجرای موفقیت‌آمیز این پروژه در مقیاس و ظرفیت پایین و به صورت نخبه‌ وظیفه تعریف پروژه پژوهشی برای ساخت هیدروکمپرسور و بهره‌گیری عملیاتی از آن در جایگاه CNG در دستور کار شرکت‌ ملی فرآورده‌های نفتی قرار گرفته است.

با اجرای این پروژه و بازرسی کامل به دانش فنی تولید این محصول که برای اولین‌بار در خاورمیانه صورت می‌گیرد، ایران به خودکفایی رسیده است.

کمپرسور هیدرولیک هیدروکمپرسوری است که انتقال قدرت برخلاف کمپرسور‌های مکانیکی از طریق جریان روغن و با به‌کارگیری عملگر‌های خطی از نوع هیدرولیک میسر می‌شود.

در این کمپرسور الکتروموتور با استفاده از جریان الکتریسته توان مکانیکی را به وجود می‌آورد. از مزایای این پروژه کاهش هزینه‌های ساخت، کاهش زمان ساخت، کاهش مصرف انرژی از 10 تا 30 درصد، افزایش عمر دستگاه و کاهش ضایعات بر اثر کاهش استهلاک قطعات، کاهش لرزش در دستگاه، کاهش آلودگی صوتی، عدم نیاز به سیستم روانکاری مجزا، عملکرد خطی به جای چرخشی، افزایش ظرفیت دستگاه، کاهش حرارت در دستگاه و عدم نیاز به سیستم‌های خنک‌کننده، جرم کمتر و حجم کمتر و بدون فنداسیون برای نصب دستگاه است./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار