رئيس دانشگاه آزاد گفت: عده‌اي اصرار دارند موفقیت‌هاي دانشگاه آزاد را کتمان کنند، لذا از تیتر وعده‌های محقق نشده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران به مشهد مقدس، فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در اولین اجلاس سراسری جنبش دانشجویی که از صبح امروز در محل دانشگاه اسلامی علوم رضوی واقع در حرم مطهر امام هشتم(ع) در حال برگزاري است، ضمن خیرمقدم به روحانیون، دانشجویان و مدعوین حاضر در  جلسه، اظهار داشت: همواره اين ايراد را به من مي‌گيرند که چرا از مسئولین گذشته که ايرادهاي زيادي به آنان وارد است، با احترام یاد می‌کني، چرا همه افراد را به صورت یک جا عوض نمی‌کني و اشتباهات مسئولین گذشته را بر ملا نمی‌کني و سعی در حفظ آبروی آن‌ها داري، چرا در برابر برخي نامه‌نگاري‌ها تحمل و بردباری می‌کني و همه را به رافت، همدلی و همکاری دعوت می‌کني، در حالی که این مسائل در عامل سیاست جایی ندارد و ساده لوحی تعبیر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوالات تصریح کرد: من پاسخ همه این سوالات را در رابطه اخلاق با سیاست و مدیریت جستجو کرده‌ام؛ چرا که همه برای تغییر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زحمت کشیدند بنابراین انتظار می‌رود حالا که قدرت در دست ماست از انتقام پرهیز کنیم.

رئيس دانشگاه آزاد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: واژه اخلاق از لحاظ لغوی جمع خلق، عادت، سجیه، است یعنی اگر خوی انسان نیکو باشد، اخلاق حسنه و اگر رویه و رفتار ما زشت باشد اخلاق بد می‌شود؛ سیاست نیز در معنای عام به هر گونه روش و راهبرد برای اداره امور گفته می‌شود و در معنای خاص هر امری که مربوط به سازمان قدرت در جامعه شود مثل دولت، مجلس از مقوله سیاست است.

دانشجو به ارتباط اخلاق و سیاست اشاره کرد و گفت: سیاست متعهد به تدبیر امور عموم و برقراری نظم کشور است، نخبگان معدودی به سياسي‌ بودن به عنوان شغل نگاه مي‌کنند، اما اخلاق و رعایت قواعد سیاسی محدود به گروه خاصی نیست عوام و خواص را در بر می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افلاطون سیاست را جزو اخلاق و ارسطو هدف حکومت را عملی کردن زندگی خوب می‌دانست و در اسلام هدف از قدرت صالحان گسترش فضائل اخلاقی و از بين بردن رذایل است.

وی در ادامه افزود: شیطان همواره درصدد انهدام فضایل اخلاقی در جامعه است همان طور که در قرآن مجید می خوانیم هر کس از گام های شیطان پیروی کند او را به فحشا و زشتی فرمان می‌دهد.

رئيس دانشگاه آزاد با بیان این مطلب که دشمنان برون مرزی از چنین سیاستی پیروی می‌کنند گفت: مردان و زنان منافق به زشتی‌ها فرمان می دهند و افراد را از خوبی‌ها نهی می‌کنند اما مهم ترین هدف صالحان برقراری توحید و نفی شرک، ایجاد عدالت، اجرای اهداف اسلام، تزکیه ، مساوات در برابر قانون و استقلال در همه زمینه‌ها است.

دانشجو با اشاره به این که رفتار سیاسی در صورت اختیاری بودن معنا پیدا می‌کند افزود: اختیاری که از معرفت،‌ آگاهی، ایمان و اعتقاد شکل پیدا کند موجب رشد انسانیت بشری می‌شود چرا که در اسلام آغاز هر بحث و کاری موثر از ایمان است و در حکومت اسلامی هم سیاست و هم اخلاق از دین منشا می‌گیرد دینی که به معنای جایگزین شدن اعتقاد در قلب مومنین است و خداوند در سوره بقره رمز رستگاری را ایمان به وحی و آخرت دانسته است.

دانشجو  با بيان اينکه اصول اخلاقی در اسلام قرار دادی نیستند، بلکه ثابت و پایدارند مبنای خلقت مبتنی بر نظام و عدالتی است که طبق آن رفتارها مستوجب پاداش یا عقوبت می‌شوند، اظهارداشت: سیاست تنها سیاست پیغمبر و ائمه است که از هر گونه هوی و هوس پاک باشد اگر معنی سیاست ایجاد فتنه رسیدن به قدرت رفتار وحشیانه با ملت و دلالی برای اجنبی باشد من از آن به خدا دانا و شنوا پناه می‌برم.

وی با اشاره به این که حضرت علی (ع) بهترین سیاست‌ها را عدالت معرفی کرده است گفت: نرمی کردن با مردم رهبری امور مسلمین، احسان با مردم و میانه روی که به اسراف منجر نشود وفق مدارا و بردباری عواملی هستند که در عالم سیاست بسیار ضروری اند چرا که فضیلت و افزونی در ریاست در نیکویی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این مطلب که در نظام سیاسی اسلام سیاست اسلامی بر فلسفه و اخلاق استوار است اظهار داشت: سیاست برای کسب قدرت نیست چرا که قدرت هدف نبوده و فقط وسیله‌اي برای احقاق حق و دادگری و از بین بردن ظلم و فساد در جامعه است و بهترین حکومت دارای فضیلت اخلاقی حکومت اسلامی است که امیدواریم جهانی و به دست صاحب اصلی خود برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسول اکرم(ص) هدف از رسالت خویش را تتمیم مکارم اخلاق معرفی کرده‌اند چرا که اصول اخلاقی در سیره سیاسی رسول خدا (ص) جایگاهی ویژه داشته و یکی از عوامل موفقیت حضرت حسن خلق و رافت و عطوفت ایشان نسبت به مردم بوده است .

دانشجو همه مدعوین را به رعایت اصول اخلاقی توصیه کرد و گفت: همه ما باید صداقت و راستگویی، امانت داری، پایبندی به عهد و پیمان، رافت و مهربانی ، بردباری سیاسی، گذشت در برابر خطای ناآگاهان ، پرهیز از انتقام سیاسی ، شکیبایی در برابر مشکلات ، قاطعیت در برابر اجرای دستورات اسلام و دفاع از انقلاب و رهبر فرزانه خود را سرلوحه اعمال و کردار خود قرار دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دوم سخنان خود به برخی امور انجام شده در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی مسئولیت دانشگاه آزاد به بنده واگذار شد عده‌ای گفتند با 2600 میلیارد بدهی، کسری بودجه، نقدینگی بسیار کم سازمان مرکزی و تعطیل یا نیمه تعطیل بودن 10 هزار رشته محل، قطعا دو ماه دوام نمی‌آورید چرا که مشکلات آن قدر زیاد است که قادر به ادامه دادن نیستید و ایجاد اتاق های فکر تنها باعث به وجود آمدن مشکلات عدیده و سرو صدا و شلوغی های بسیار می شود.

وی با بیان این که با توکل به خداوند همدلی، هم فکری همه مسئولین و کارمندان و هیئت امنای مشکلات هم چون یخ آب شد تصریح کرد: تمامی امور به خوبی ادامه پیدا کرد در این 8 ماه 6 آزمون سراسری با افتخار برگزار شد بیش از 200 هزار متر مربع ساختمان سازی انجام و بیش از يک میلیون متر مربع در دست اجرا داریم بیش از 90 درصد کارمندان و هیئت علمی از تغییرات خرسند دانشجویان اطلاع رسانی کردند و با افتخار اعلام می کنیم که توفیقات فرهنگی چشم گیری به دست آمده است .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: اتحاد و دوستی به فضای کاری همه مسئولین و کارمندان بازگشت، شهریه های دانشجویان بنا بر وعده داده شده برای بیش از 80 درصد افزایش پیدا نکرد در مقطع کاردانی 20 درصد تخفیف شهریه داشتیم و برای بقیه دانشجویان جدید 5 درصد افزایش شهریه اعمال شد که این آمار و ارقام با توجه به تورم موجود بسیار ناچیز است.

وی با طرح این سوال که چرا بعضی‌ها اصرار دارند این توفیقات و موفقیت‌ها را کتمان کنند، گفت: در سایت‌ها و روزنامه‌ها عده‌ای از تیتر وعده‌های محقق نشده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استفاده می‌کنند در صورتی که رجوع به سایت دانشگاه و دیدن جداول شهریه ها و مقایسه آن با سال گذشته کار دشواری نیست چرا که حقوق کارمندان و هیئت علمی را در شش ماهه اول امسال 15  درصد افزایش داده‌ایم تمرکزدایی برای ارتقای کیفیت به سرعت ادامه یافت و هر یک از شاخص‌های کیفی در جهت رشد برنامه ریزی شد که نتایج آن ها به صورت تدریجی در سه الی 4 سال آینده نمودار خواهد شد .

وی در ادامه به برخی دیگر از فعالیت های انجام شده در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: انتشار مقالات زیاد و کتاب در 6 ماهه اول ایجاد فعالیت مناسب برای بسیجیان، دانشجویان، کارمندان و اعضای هیئت علمی و دهها توفیق دیگر از جمله اقداماتی است که برای برخی مخالفان باور کردنی نيست.

رئيس دانشگاه آزاد در ادامه گفت: بنده بسیار خوشحال می‌شوم که اسم فرهاد دانشجو بدون پسوند و پیشوند رئیس یا حضرت عنوان نشود و از لغات برادر خوبم و یا دوست خوبم استفاده شود چرا که دوست دارم بتوانم خانه‌ای در قلب شما پیدا کنم.

***دانشجويان حاضر در سالن در واکنش به صحبت‌هاي دانشجو فرياد زدند «دانشجو، دانشجو، حمایتت می‌کنیم.»

دانشجو با بیان این مطلب که حمایت از من تنها در گرو حمایت از اصل ولایت و انقلاب است گفت: اگر طرفداران من برای دفاع از ولایت سینه سپر کنند احساس می‌کنم دوستان و همراهان خوبی پیدا کرده‌ام من پدر شما هستم که در این 8 ماه بسیار تنهایی و رنج کشیدم خیلی‌ها اذیتم کردند هیچ کس از من حمایت نکرد از بالا دستی ها گرفته تا هیئت دولت که فرمولی برای حمایت نداشت پول نمی‌داد و راه موفقیت را نمی‌دانست خیلی از دوستان از سر دل سوزی سهم خواهی کردند و چون ما نمی‌توانستیم بپذیریم فشار آوردند برای شکست دادن برنامه ها بی پروا هجوم آوردند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر مسائل اخلاقی گفت: از تمامي اعضای هیئت علمی، دانشجویان مسئولین و کارمندان دعوت می‌کنم که با کمک به یکدیگر آینده خوبی برای دانشگاه آزاد اسلامی رقم بزنیم و با صبر تمامی مشکلات را حل و از مسیر خارج نشویم.

رئیس دانشگاه آزاد در پایان خاطر نشان کرد: در عالم تشکل‌های سیاسی یک صدایی معنایی ندارد آزادی را در سیستم خود از بین نبرید چرا که خط قرمز ما ولایت فقیه است اصولگرا و اصلاح طلب خط قرمز ما نیستند در سیستم های خودتان بحث ها را باز بگذارید تعامل افکار به وجود آورید مسیر را پخته به جلو ببرید چرا که کسانی که دعوت به درگیری و شلوغی می‌کنند بویی از مردم سالاری دینی نبرده‌اند ما اهل استدلال هستيم حتي اگر طرف مقابل مخالف ما باشد، لذا با استدلال و آرامش و صبوری توفیق ادامه راه را از خداوند منان خواستاریم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: دانشگاه ، دانشجو ، اجلاس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار