ناظرگمرکات آذربایجان غربی گفت: مشکلات بازارچه‌های مرزی آذربایجان غربی به منظور افزایش امر صادرات و ارتقای کیفیت خدمات در این بازارچه‌ها شناسایی و رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه میرهاشم سیداحمدی در بازدید از تعدادی از بازارچه‌های مرزی استان اظهار داشت: کمبود زیرساخت‌ها در محل بازارچه‌های مرزی استان از مهم‌ترین مشکلات بازارچه‌های مرزی استان است.

وی افزود: برای توسعه و شکوفایی منطقه باید تمام توان خود را برای کاهش مشکلات در مرزها به کار گیریم از طرفی حضور شرکت‌های خدمات مشاوره‌ای در پایانه‌های مرزی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

سیداحمدی اضافه کرد: با توجه به نقش بازارچه‌های مرزی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی مناطق مرزی مشکلات و نارسایی‌های موجود در این بازارچه‌ها بررسی و اقدامات لازم برای رفع آن‌ها انجام می‌گیرد.

ناظرگمرکات آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان واردات کالا از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان، ادامه داد: میزان واردات کالا از طریق گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان امسال 529 هزار تن به ارزش 763 میلیون دلار است که از این میزان 3 هزار تن کالا از طریق بازارچه‌های استان وارد شده است.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی در ادامه از تردد بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از گمرکات استان در سال جاری خبر داد که این میزان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.

آذربایجان غربی دارای 9 گمرک و شش بازارچه مرزی است که باعث رونق اقتصادی و توسعه اشتغال در این منطقه از کشور شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.