معاون امور برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: انبارهایی که در سیستم اعلام موجودی ثبت نشده‌اند توسط اکیپ‌های بازرسی شناسایی و ثبت می‌شوند.

انوش ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: انبارهایی که در سیستم اعلام موجودی ثبت نشده‌اند توسط اکیپ‌های بازرسی شناسایی و ثبت می‌شوند.

معاون امور برنامه‌‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه این طرح با هدف تنظیم قیمت بازار اجرا می‌شود، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح تشدید بازرسی از واحدهای متخلف و محتکر کالا از اواخر مهرماه سال جاری تا آبان ماه تعداد 720 واحد بازرسی و 84 واحد انبار شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه 11 پرونده تخلفاتی شامل احتکار، گران فروشی، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه و تهیه خارج از شبکه تشکیل شده است، افزود: ارزش این تخلفات بیش از 2 میلیارد و 114 میلیون و 443 هزار ریال است که پرونده‌های تخلفاتی تشکیل شده به منظور صدور رای نهایی به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

ترابی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان در نظارت بر کالا و خدمات گفت: شناسایی انبارها برای مقابله با محتکران کالا از جمله اقدام اولیه و ضروری در اجرای طرح تشدید بازرسی بوده که در این راستا اکیپ‌های بازرسی برای شناسایی انبارها و همچنین هماهنگی با دایره جرایم اقتصادی اداره آگاهی نسبت به بازرسی از انبارهای شناسایی اقدام شد که در طول اجرای بازرسی‌های مشترک 9 فقره حکم قضایی به منظور بازگشایی بازرسی از انبارهای بلاصاحب اخذ شد.

وی همچنین تصریح کرد: الزام چندین واحد عمده فروشی به جذب روغن خوراکی و توزیع در سطح بازار به منظور کاهش قیمت بازار از جمله نتایج اجرایی طرح بوده است که در این راستا تعدادی محموله جذب و توزیع شد.

ترابی ادامه داد: در نتیجه این اقدام شاهد کاهش قیمت روغن خوراکی در بازار بوده‌ایم به گونه‌ای که نرخ فروش این کالا (16 کیلوگرمی) در ابتدای اجرای این طرح به 700 هزار ریال افزایش یافته بود که در حال حاضر قیمت آن به 500 هزار ریال کاهش یافته است.

وی افزود: همچنین انواع برنج هندی با کیفیت درجه یک در آغاز اجرای طرح 360 هزار ریال به فروش می‌رسید که با گذشت یک هفته به نرخ 300 الی 310 هزار ریال کاهش یافته است.

معاون امور برنامه‌ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با بیان اینکه روزانه در قالب هشت اکیپ بازرسی با هدف ناامن کردن فضای فعالیت محتکران مواد غذایی در سطح استان صورت می‌گیرد، افزود: بازرسی‌ها در دو نوبت صبح و عصر نسبت به شناسایی از انبارها صورت می‌گیرد که در نهایت زمینه فزونی کالا در سطح بازار را منجر می‌شود.

ترابی همچنین بالا رفتن هزینه نگهداری و جابه‌جایی کالاها را سبب کاهش ذخیره کالا در انبارها عنوان کرد و افزود: این شرایط موجب اجبار محتکران به عرضه کالاهای خود به بازار می‌شود که در ادامه این اقدامات سازنده شناسایی و معرفی انبارهایی که قبلا در سیستم اعلام موجودی ثبت نشده بودند را با شناسایی به ثبت رسانید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.