بازيکنان و کادر فني ازبکستان چه کساني هستند؟

شکوه و ابهت آزادی را به ازبکستان در ايران دیکته خواهیم کرد/پنجمين مصاف رسمي ايران ازبکستان

دیدار دو تیم ملی فوتبال ایران و ازبسکتان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیلی فردا شب در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ملی پوشان کشورمان که با 7 امتیاز و به خاطر تفاضل گل کمتر نسبت به کره جنوبی رتبه دوم را به خود اختصاص داده باید به مصاف ازبکستانی بروند که با کسب 5 امتیاز در تعقیب تیم ملی هستند.





  پیش از آغاز هر دیدار رسمی، سرمربیان لیستی از بازیکنان را برای تمرینات وارد و به تیم دعوت می کنند که بد نیست نگاهی به لیست تیم ازبکستان پیش از دیدار با تیم ملی ایران داشته باشیم.

 تیم ملی کشورمان در روز 24 آبان ماه در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی به مصاف تیم ازبکستان می رود هدایت تیم ملی ازبکستان در این برهه از زمان برعهده کاسیموف می باشد

 کاسیموف همان طور پیش از دیدار با امارات 27 بازیکن را به تیم ملی کشورش دعوت کرد در این دیدار نیز همین تعداد را دعوت کرده است


حدود 9 بازیکن از 27 بازیکن دعوت شده به این تیم لژیوتر می باشند.






 کاسیموف با حذف 4 بازیکن لیست نهایی 23 نفره ای از بازیکنان را برای دیدار با تیم ملی کشورمان در نظر گرفته است.





 نستروف، زوخاروف و کاولدژانوف به عنوان دروازه بان، ایوان ناکائیف، مارات بیگمائوف، ولادیمیر شیشلوف، الکساندر گینریخ، ایگور تارادن، اولبک با کائف به عنوان مهاجم اودیل احدوف وادیم، سرور جباروف، موسایف، عزیز حیدرف، تیمور کاپاتزه، اوکک زوتیف، اندریو، حسورف، سنجر تورسونوف، به عنوان هافبک و گادوئف، ویتالی دنسیوف، کریمتس یگور، شوکت ملاد جانوف، اکمل شورامدوف، توهتاجوف، آرتم فیلیپسیان و اینوموف به عنوان مدافع دعوت شده اند.

 گفتنی است بازیکنانی از جمله ملاد جانوف، سرور جباروف و عزیز حیدروف به ترتیب در تیم های النصر، الشباب، عربستان و الشباب امارات بازی می کنند.

 ویتالی دسینوف نیز در لیگ کشور اوکراین بازی می کند با این حساب ازبک ها تفاوت چندانی با تیم های عربی که بازیکنانشان در تیم های مختلف بازی می کنند ندارند.

 گفتنی است، تیم هایی از ازبکستان که بازیکنانشان به تیم ملی دعوت شده اند، تیم های نسف کارشی، پاختاکور، بنیادکار، لکوموتیو، بوکسورو و اولمالیک می باشند.


3 پیروزی- یک تساوی تیم ملی ایران


 تاکنون در 4 دیدار رسمی مقابل تیم ملی ازبکستان به میدان رفته است که درا ین دیدارها 3 پیروزی و یک تساوی بدست آمده است.

 
  تیم ملی کشورمان در حالی 24 آبان ماه به مصاف تیم ازبکستان  می رود که دو تیم در گذشته 4 بار در طی بازی های رسمی به مصاف هم رفته اند که 3 پیروزی برای ایران ویک تساوی بدست آمده برای ایرانی ها تاکنون مقابل ازبکستان نباخته اند




در اولین رویارویی دو تیم که طی مسابقات یک چهارم نهایی دیدارهای آسیا در سال 1998 یا 1377 شمسی برگزار شد ، تیم ملی کشورمان موفق شد، با 4 گل حریف را شکست دهد در ان دیدار علی دایی زننده 3 گل و علی موسوی نیز یکی دیگر از گل های تیم ما را به ثمر رساندند در آن زمان تیم ملی کشورمان تحت هدایت منصور پورحیدری راهی مسابقات شده بود.





در دیدار دومی که  دو تیم به مصاف هم رفتند ایران موفق شد با نتیجه 2 بر یک ازبک ها را شکست دهد گل های ایران را در آن دیدار،  سید جلال حسینی و جواد کاظمیان به ثمر رساندند تک گل تیم حریف نیز با اشتباه بازیکنان ما و توسط رحمان رضایی در کنج دروازه خودمان نشست. در آن زمان امیر قلعه نوعی هدایت تیم ملی کشورمان را بر عهده داشت.

  درسومین دیداردو تیم،  تساوی بدون گل بدست آمد در آن دیدار تیم  ملی کشورمان در نیمه دوم 10 نفره به کار خود ادامه داد. البته در آن دیدار 2 گل به ثمر رسید که گل دقیقه 39  شجاعی و گل دقیقه 87 ازبک ها هر دو مردود اعلام شد تا نتیجه تساوی بدون گل کماکان باقی بماند.




 در دیدار چهارمی که دو تیم با هم داشتند تیم ملی کشورمان توانست با تک گل ثانیه های پایانی بازی، پیروز از میدان بیرون بیاید درآن دیدار دو تیم با تساوی بدون گل تا دقیقه 94  مسابقه پیش آمده بودند که آندرانیک تیموریان باتوپ ربایی موفق خود توانست با کمک انصاری فر، خلعتبری را در موقعیت گل قرار دهد و با تک گل ارزشمند این بازیکن، ایران با پیروزی یک بر صفر سه امتیاز بازی را از آن خود کرد.





 تیم ملی کشورمان در دیدار دوم خود درروز 24  آبان ماه در تهران میزبان ازبک ها خواهد بود.

میانگین سنی ازبک ها پایین است

 تیم ملی کشورمان در حالی 24 آبان ماه به مصاف تیم ازبکستان می رود که آمار سنی دیدارهای گذشته دو تیم با حریفانشان حکایت از جوانتر بودن ازبک ها دارد

 تیم ملی کشورمان مدت هاست که با انتقادات زیادی از سوی مسئولان مبنی بر بالا بودن میانگین سنی بازیکنانش  مواجه است.

 میانگین سنی بازیکنان تیم ملی کشورمان  در دیدار قبلی  شان مقابل کره جنوبی 28  سال بود  این در حالی است که ازبکی ها در دیدار با

 امارات میانگین سنی در حدود 5/26  داشتند.



 البته تفاوت میانگین سنی دو تیم چندان زیاد نیست و این نشان می دهد که هر دو تیم چشم به بازیکنان با تجربه خود بسته اند تا 3 امتیاز شیرین این دیدار را از آن خود کنند. گفتنی است، ایران پیش از این 4 بار به مصاف حریف رفته است که 3 پیروزی و یک تساوی حاصل آن بوده است.


واما در آستانه اين ديدار حساس وظيفه ما چيست؟ 

پیروزی شیرین و روحیه بخش تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کره جنوبی امیدواری زیادی را در بین مردم و علاقه مندان به فوتبال در ایران ایجاد کرد.

شرایط فوتبال ایران قبل از دیدار با کره جنوبی به هیچ وجه جالب و امیدوار کننده نبود چرا که کارلوس کی‌روش در بیروت و مقابل تیم درجه 3 آسیا یعنی لبنان شکست خورده بود و با توجه به تساوی با قطر در تهران، همگان از تیم ملی ناامید شده بودند، نکته حائز اهمیت در این ماجرا تنها نتایج ضعیف تیم ملی نبود بلکه نمایش ضعیف ملی پوشان در زمین هم باعث ایجاد نگرانی های زیادی در بین اهالی فوتبال و هواداران تیم ملی کشورمان شده بود.

قبل از دیدار با کره جنوبی و به دلیل درخشش ورزشکاران ایرانی در المپیک 2012 لندن، انتقادات زیادی نسبت به فوتبال در مطبوعات و رسانه ها مطرح شده بود چرا که بسیاری از کارشناسان و مردم معتقد بودند فوتبال هجم بالایی از بودجه ورزشی ایران را به خودش اختصاص داده اما رشته های دیگر در میادین بین المللی افتخار آفرینی می‌کنند، نمایش ضعیف ونتایج نه چندان جالب تیم ملی در دور دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل با عملکرد دیگر ورزشکاران رشته های مختلف در المپیک مقایسه می‌شد و انتقادات زیادی را متوجه فوتبال کرده بود اما حکایت دیدار با کره جنوبی در تهران برای کی‌روش و شاگردانش کاملاً متفاوت و ناگهان تمام معادلات عوض شد و فضای بسیار مطلوبی اطراف تیم ملی فوتبال ایران ایجاد شد.


بدون شک ما ایرانی ها آدم باهوشی هستیم و هر گاه احساس کنیم باید به دست کار بزرگی بزنیم، با یکدیگر متحد شده و تمام معادلات را به هم می‌ریزیم، دیدار با کره جنوبی برای فوتبال ما حکم مرگ و زندگی را داشت چرا که قبل از آن بازی تیم ملی کشورمان از 3 بازی تنها 4 امتیاز کسب کرده بود و وضعیت جالبی در جدول نداشت، ما به 3 امتیاز دیداربا کره جنوبی نیاز مبرم داشتیم و همین مسأله باعث شد تا یک عزم ملی بوجود آید و بر طبق یک برنامه و قانون نانوشته، همگان بسیج شدند و در کنار تیم ملی قرار گرفتند تا ملی پوشان کشورمان را برای کسب موفقیت دراین دیدار خاص و حساس همراهی کنند، دیدار با کره جنوبی جدا از عبث امتیاز برای هر 2 تیم یک بازی حیثیتی بود چرا که ایران و کره جنوبی رقیبان سنتی قاره آسیا هستند و همواره رقابت سخت و تنگاتنگی با یکدیگر داشته اند، تمام اتفاقات قبل از بازی و اهمیت این دیدار باعث به وجود آمدن یک وفاق ملی در بین ارگان جامعه و فوتبال شد، در آن روزها قدم اول را ملی پوشان برداشتند، آنها که رسانه ها را تحریم کرده بودند، با نوشتن بیانیه ای خواستار حمایت مطبوعات رسانه ها و مردم از تیم ملی در این بازی سخت و سرنوشت ساز شدند، چراغ اول کی‌روش شد کارها روی روال افتاد انگار هر کسی وظیفه خودش را خوب می‌دانست و همگان منتظر یک نقطه آغاز برای حمایت همه جانبه از تیم ملی بودند، پس از اینکه ملی پوشان بیانیه ای دادند مطبوعات و رسانه ها مثل همیشه به حمایت از تیم ملی برخواستند و اهمیت و ارزش این دیدار را یاد آور شدند این تبلیغات گسترده پای رئیس دولت و رئیس مجلس را به اردوی تیم ملی باز کرد تا ملی پوشان با اعتماد به نفس و روحیه بیشتری برای بازی بزرگ با کره جنوبی در ورزشگاه آزادی آماده شوند.


مردم مثل همیشه بودند، هواداران تیم ملی که به عشق فوتبال و سربلندی تیم ملی کشورمان زندگی می‌کنند، روز بازی با کره جنوبی کاری کردند کارستان و چشم تمام آسیا را به خودشان خیره کردند، حضور 100 هزار نفر هوادار عاشق در استادیوم آزادی کار خودش را کرد و در آن فضای غرور انگیز ملی موفق شدیم کره جنوبی را با یک بازی حماسی شکست دهیم، در آن روز بزرگ و فراموش نشدنی، هواداران فوتبال ما ثابت کردند که به بلوغ کامل رسیده اند چرا که وقتی بحث حمایت از تیم ملی شد، قرمز و آبی روی سکوهای آزادی یکی شدند و رنگ ها را فراموش کرده و به حمایت همه جانبه از تیم ملی پرداختند، حمایتی جانانه که به ملی پوشان ما روحیه وانگیزه بالایی داد و باعث تخریب روحیه حریف شد، در آن روز علاوه بر هواداران بازیکنان تیم ملی هم سنگ تمام گذاشتند و تک تک آنها بهتر از گذشته کار کردند، دویدند و جنگیدند تا با گل کاپیتان نکونام 3 امتیاز این بازی حساس و سرنوشت ساز را در خانه نگه داریم و به عنوان مدعی اصلی صعود به جام جهانی خودمان را مطرح کنیم.

حال بازي با ازبکستان آزموني ديگر است که بجز يازده مرد داخل زمين اين ما و شما هستيم که شايد بخشي زا نتيجه آن را رقم مي زنيم

ميعادگاه ما فردا ساعت 20 ورزشگاه بزرگ آزادي تهران

گزارش از اکبر باقري



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار