دادگاهي در اوکراين بارديگر محاکمه يوليا تيموشنکو رهبر مخالفان اين کشور را به تعويق انداخت.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ تيموشنکو هم اکنون در زندان به سر مي برد به فساد مالي و فرار از ماليات متهم است. دادگاه تاريخ جديد تشکيل دادگاه وي را بيست و سوم نوامبر اعلام کرد.

قاضي دادگاه شهر خارکيف جايي که تيموشنکو در حال سپري کردن محکوميت هفت ساله اش است گفت وي نمي تواند بدون حضور تيموشنکو اين دادگاه را تشکيل دهد و جلسه بعدي دادگاه بيست و سوم نوامبر برگزار مي شود. گفتني است تيموشنکو اکتبر گذشته به علت آنچه سوء استفاده از قدرت توصيف شده است به هفت سال زندان محکوم شده است.

پيش از اين نيز چندين بار محاکمه تيموشنکو به دلايل مختلف از جمله غيبت وي به تعويق افتاده است. تيموشنکو از ماه مه تاکنون تحت درمان درد کمر قرار دارد. حدود سيصد تن از هواداران تيموشنکو و حدود هفتصد تن از مخالفات سياسي وي نزديک دادگاه تجمع کردند.

تيموشنکو در حال حاضر شانزدهمين روز اعتصاب غذا در اعتراض به تقلب در انتخابات اخير را سپري مي کند. در انتخابات اخير پارلماني اوکراين که بيست و هشتم اکتبر برگزار شد حزب ويکتور يانوکوويچ رييس جمهور اين کشور پيروز شد.

تيموشنکو نخست وزير سابق اوکراين اکتبر گذشته به علت سوء‌استفاده از قدرت به هفت سال زندان محکوم شد. اين اتهامات کمي پس از شکست وي در انتخابات سال دو هزار و ده ميلادي صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار