نمایشگاهی از 6 بشقاب نفیس که در وسط هر بشقاب داستانی به تصویر کشیده شده، از مخازن کاخ اختصاصی نیاوران خارج و به نمایش عموم گذاشته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران مجموعه ای نفیس شامل شش بشقاب به قطر 4/103 سانتی متر ساخت انجمن دویست سالانه آمریکا که در وسط بشقاب ها نقاشی هایی از هنرمند مشهور "وینزلو هومر" خلق شده، برای نخستین بار در معرض نمایش قرار گرفته است.
منظره های نقاشی "وینزلو هومر" که در وسط این بشقاب ها نقش شده شامل موضوعاتی همچون "وزش نسیم"، "از شیر گرفتن گوساله"، "سریع بشکن بزن"، "استراحت نیمروزی"،  "مزرعه گلوسستر" و "دیار مدرسه" است و اصل نقاشی ها نیز در موزه های آمریکا نگهداری می شوند.
همچنین حاشیه هایی از لاجورد های آبی و طلایی رنگ، نقاشی ها را مانند قاب احاطه کرده و بر زیبایی آنها افزوده است و این بشقاب ها در جعبه چوبی مخصوصی به همراه کارت های توصیفی درباره شرح هر منظره قرار گرفته و آنها را به یک هدیه تشریفاتی مبدل نموده است؛ جلای سطح بشقاب ها نیز حاکی از آن است که این اشیا در دوره پهلوی دوم هرگز مورد استفاده قرار نگرفته و در شرایط ویژه، تنها  به عنوان شیء تزئینی نگهداری می شده است.
شایان ذکر است انجمن دویست سالانه ایالات متحده آمریکا نیز یک شرکت خصوصی است که اشیاء قیمتی، تاریخی و میراث مشترک ملی دارای ارزش حفظ و ارج نهادن در سطح ملی را مورد حفاظت و نگهداری قرار می دهد.
گفتنی است کاخ اختصاصی نیاوران یکی از کاخ موزه های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران است که بین سال های 1337 تا 1346 ساخته شد و از سال 1347 تا 1357 هجری خورشیدی محل اصلی سکونت پهلوی دوم و خانواده اش بوده است.
علاقه مندان جهت بازدید از این آثار می توانند تا پایان فصل پاییز همه روزه از ساعت 30/8 تا 17 به کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار