پنجمین جشنواره طلای سرخ خراسان جنوبی با حضور بیش از 600 محقق، پژوهشگر، صادر کننده، کارشناس و اساتید دانشگاهی در قاینات آغاز شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ فرماندارقاین در حاشیه این جشنواره گفت: این جشنواره همزمان با برداشت محصول استراتژیک زعفران با هدف معرفی و شناسایی این محصول به جهانیان و ایجاد زمینه صادرات، بازاریابی و تبادل نظر در زمینه های کاشت، داشت و برداشت و روش های نوین کاشت زعفران و بررسی چالش های موجود برگزار می شود.

شرافتی راد برنامه های جانبی جشنواره را برگزاری نمایشگاه های عکس و توانمندی ها و غذاهای سنتی و محلی، توانمندی های کشاورزی، بازدید از بزرگ ترین کارخانه سورت دسته بندی زعفران، راه اندازی کارناوال شادی، اجرای موسیقی محلی، برپایی ایستگاه های صلواتی پذیرایی از میهمانان با چای زعفران، تزئین شهر و ده ها برنامه فرهنگی وهنری برشمرد.

وی از راه اندازی کارناوال شادی همزمان با برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: در این کارناوال گروه سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قاینات در قالب اجرای سرود زعفران، مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول را نمایش می دهند.

فرماندار قاین اجرای موسیقی محلی، پر کردن گل زعفران، نورافشانی، راه اندازی کارگاه نقاشی ویژه کودکان، اجرای جنگ شادی مردمی و جشن میدانی را از اقدام های مردمی برای برگزاری این جشنواره اعلام کرد./س

برچسب ها: آغاز ، پنجمین ، جشنواره ، طلای ، سرخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.