چاقی مفرط در كودكان به نوبه خود زمینه ابتلا به بیماری دیابت را فراهم می كند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکززنجان رئیس تحقیقات مركز بیماریهای متابولیك استان زنجان گفت: بر اساس یك مطالعات انجام گرفته وضعیت چاقی در بین كودكان مقطع ابتدائی شهر زنجان نگران كننده گزارش شده است.

شریفی افزود:در بررسی ها و مطالعات صورت گرفته فشارخون 25 درصد از دانش آموزان مقطع ابتدایی غیراستاندارد گزارش شده است.

وی با بیان اینكه منشا بسیاری از بیماری های قلبی و عروقی در دوران كودكی نهفته است،یادآورشد: ارائه آموزش های صحیح می تواند از وقوع بسیاری از بیماری ها دربزرگسالی پیشگیری كند.

این فوق تخصص بیماری های غدد با اشاره به اینكه در این مطالعه صورت گرفته مصرف زیاد نمك،فست فودها و تنقلات ازعوامل مهم ایجاد فشار خون غیر نرمال دركودكان مقطع ابتدائی بوده است،ادامه داد:متاسفانه والدین نظارت دقیقی بر چگونگی مصرف و نوع مواد غذایی كودكان ندارند و این روند به نوبه خود مشكلاتی را ایجاد می كند.

شریفی تصریح کرد:در برخی موارد نیز والدین برای سهولت بیشتر در كارها مسیر كوتاه رفت و آمد كودك بین منزل و مدرسه را با وسلیه نقلیه جابجا می كنند كه این اقدام به كم تحركی بیشترودر نتیجه چاقی منجرمی شود.

وی خاطرنشان کرد: چاقی در پسران در مقایسه با دختران بیش از گذشته مشاهده می شود كه این موضوع به دلیل عدم نظارت های كافی والدین است./س

برچسب ها: چاقی ، کودکان ، دیابت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.