بر خلاف بسیاری از تصورات، تاکنون هیچ رابطه مشخصی بین مواد غذایی و ام اس پیدا نشده است و با استفاده از رژیم غذایی نمی توان کمک خاصی به درمان بیماری ام اس کرد.

سعید ترابیان زاده متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  علت دقیق بیماری ام اس مشخص نیست به همین دلیل نمی توان راهکار درمانی مشخص و اثر بخشی برای این بیماری بیان کرد.

وی افزود: البته عواملی همچون ژنتیک، شغل، بروز عفونت، جنسیت، زندگی در ارتفاعات و بروز برخی از مشکلات مغزی و عصبی و روانی می تواند در بروز بیماری ام اس دخیل باشد.

ترابیان زاده با اشاره به این که برخلاف اغلب بیماری های و نارسایی ها، تغذیه تاثیر چندانی در بیماری ام اس ندارد، تاکید کرد: بر خلاف بسیاری از تصورات، تاکنون هیچ رابطه مشخصی بین مواد غذایی و ام اس پیدا نشده است و با استفاده از رژیم غذایی نمی توان کمک خاصی به درمان بیماری ام اس کرد.

وی تصریح کرد: البته با برخی از پرهیز های غذایی و داشتن یک برنامه ریزی مناسب، می توان از بروز برخی از عوارض ام اس پیشگیری کرده و یا شدت آن را کاهش داد.

ترابیان زاده یادآور شد: مصرف میوه و سبزی ها، ویتامین ها، مواد غذایی حاوی پروتئین و کربوهیدرات ها و پرهیز از مصرف زیاد چربی، می تواند به کاهش عوارض بیماری ام اس کمک کند./ع2
برچسب ها: ام اس ، غذا ، چربی ، بیمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار