هیاتی از اقلیم کردستان عراق به ریاست نیچروان بارزانی، صبح امروز (دوشنبه) با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص مناسبات فیمابین گفتگو کردند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در این دیدار سعيد جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه مرزهای ایران و عراق مرزهای صلح، دوستی و پیشرفت است، وجود اصول، راهبردها، فرصت‌ها و تهدیدهای مشترک را باعث تعمیق و گسترش ظرفیت‌های دوستی و همکاری‌ها دانست.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به ظرفیت‌های بالای انسانی و طبیعی در عراق به ویژه اقلیم کردستان بر ضرورت پیشرفت و توسعه و جبران رنج‌هایی که مردم در دوران صدام دیده‌اند تاکید کرد و افزود: نباید اجازه داد مسائل جزئی و حاشیه‌ای مانع پیشبرد راهبردهای کلان شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین با بیان اینکه امنیت لازمه هرگونه پیشرفت و توسعه است بر لزوم هوشیاری در برابر برخی دسیسه‌ها برای ایجاد تفرقه و گسترش ناامنی در منطقه هشدار داد.

نیچروان بارزانی نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق نیز با اشاره به حمایت‌های جدی جمهوری اسلامی ایران از مردم این منطقه در شرایط سخت اظهار داشت: روابط ایران با عراق در تمام زمینه‌ها به ویژه در عرصه اقتصادی رو به رشد است و حجم مبادلات اقتصادی ایران فقط با اقلیم کردستان به بیش از هشت میلیارد دلار بالغ شده است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار