عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: انتخاب مصر و میانمار به عنوان اولین مقصد اوباما بیانگر نگاه ویژه آمریکایی‌ها به این منطقه بوده كه دنباله سياست‌هاي استعمار گرايانه كاخ سفيد در آسيا و خاورميانه است.

حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نيشابور در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره سفر اوباما به میانمار و انتخاب این کشور به عنوان اولین مقصد بعد از انتخابات دور دوم ریاست جمهوری گفت: با توجه به حوادث اخیر و کشتاری که در این کشور به وقوع پيوسته است، سفر اوباما کاملا جنبه تبلیغاتی دارد.

وی در ادامه افزود: با توجه به نقش ایالت متحده در تنش‌ها و بحران‌هاي دنیا، هدف دولتمردان آمریکا تلطیف فضای عمومی با ادعاهای بشر دوستانه غربی است.

عضو کمسیون امنیت ملی با اشاره به سفر اوباما به مصر در دوره نخست انتخابات تصریح کرد: عملکرد اوباما در چهار سال نخست کاملا برخلاف اظهارنظر و پیام وی در مصر بوده و سفر اخیر  به میانمار نیز نمی‌تواند بیانگر سیاست آمریکا باشد.

وی در پایان با تاکید بر نگاه ویژه آمریکا به آسیا و خاورمیانه اظهار داشت:  انتخاب مصر و میانمار به عنوان اولین مقصد اوباما بیانگر نگاه ویژه آمریکایی‌ها به این منطقه بوده كه دنباله سياست‌هاي استعمارگرايانه كاخ سفيد است و همراه نبودن مردم با سیاست‌های آمریکا و ظرفیت بروز تحولات عظیم در آسیا و خاورمیانه همواره نگرانی غربی‌ها را به همراه داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار