گاهي والدين آنقدر به مسائل خانواده سرگرم مي شوند كه خودشان را فراموش مي كنند در حالي كه محبت ميان والدين و عشق ورزي آنان به يكديگر، اساس بهداشت روان خانواده است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دكتر رئوفه قيومي كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشكي اظهار داشت:‌ در تشكيل يك خانواده سالم كه بتواند از بهداشت رواني خوبي بهره مند شود انتخاب مناسب و ازدواج موفق، مرحله اوليه است.

وي افزود:‌ لازم است در ازدواج كه اولين مرحله تشكيل خانواده به شمار مي رود بر اساس تامين بهداشت رواني خانواده باشد در اين راستا توافق شخصيتي، اقتصادي، فرهنگي و فكري حائز اهميت است كه توصيه مي شود با ياري از مشاوران و متخصصان امر صورت بگيرد.

اين روانپزشك تصريح كرد: ازدواجهاي نامناسب كه در آن همسران از عدم همخواني شخصيتهايشان رنج مي برند و يا مشكلات ديگري دارند در طول زندگي مخل بهداشت رواني آنها و فرزندان خواهد بود.

دكتر قيومي خاطرنشان كرد: اطمينان قلب و لذت معنوي ويژه اي كه فرزند از مشاهده و درك محبت ميان والدينش به دست مي آورد براي وي بسيار با ارزش تر از دستيابي به خواسته اي است كه پدر و مادرش بر سر آن با يكديگر مرافعه كرده اند.

وي ادامه داد: برهم زدن آرامش رواني فرزندان براي تامين خواسته هاي مادي آنان از مسووليت نشناسي والدين و ناآگاهي از بهداشت رواني خانواده حكايت دارد. /ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار