سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی كاشان از آغاز زیرسازی، مقاوم‌سازی و مرمت 18 مسجد تاریخی این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان از کاشان حسین یزدانمهر در گفتگو با خبرنگاران گفت: این عملیات مرمت با تخصیص 12 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای ملی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام می شود.

وی افزود: این مساجد شامل آقابزرگ، مهدیه بازار، بالا بازار، طمقاچی‌ها، جامع میدان كهنه، میرنشانه، میرعماد، تبریزی‌ها، كوشك صفی، گذر انبارخان، دربند پامنار، امام خمینی (ره)، پاچنار راوند، درب یلان، جامع جوینان، سوریجان، وزیر (میرزامقیم) و پیرداغ است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی كاشان در ادامه از اختصاص یک میلیارد ریال برای کار آواربرداری و خاک‌برداری از شبستان زیرین مسجد جامع کاشان از محل اعتبارات ملی این مسجد خبر داد و گفت:

عملیات حفاری و باستان‌شناسی از شبستان زیرین مسجد جامع کاشان برای مشخص شدن فضای معماری دیگری زیر فضای موجود در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه مسجد جامع کاشان یکی از بناهای تاریخی است که در زلزله مشهور کاشان به شدت آسیب دیده و تمام داده‌های تاریخی آن به زیر خاک رفته بود افزود: با وجود آنکه تاکنون حدود 900 متر مکعب خاک‌برداری این بخش انجام گرفته و بخش زیادی از شبستان زیرین از خاک خارج شده است اما همچنان عملیات خاک‌برداری ادامه دارد.

به گفته وی همزمان با عملیات خاک‌برداری کار باستان‌شناسی و مرمت نیز انجام می‌شود تا در آینده از این محل برای بازدید گردشگران استفاده شود./س

برچسب ها: اصفهان ، مرمت ، مسجد ، تاریخی ، کاشان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.