ناظر گمركات خوزستان گفت: در هفت ماه نخست امسال شش میلیون و 473هزار تن انواع كالای غیرنفتی از گمركات استان به خارج صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'عباس علیدادی'ارزش این میزان كالای صادراتی از گمركات خوزستان را سه میلیارد و 211 میلیون دلار عنوان كرد و گفت: این میزان صادرات كالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 15 درصد كاهش و از لحاظ ارزشی چهار درصد افزایش نشان می دهد

وی متوسط قیمت یك تن كالای صادراتی از گمركات استان را 496 دلار است عنوان كرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد نشان می دهد.

ناظر گمركات خوزستان عمده كالای صادراتی را محصولات پتروشیمی، پلی‌اتیلن، گازها، آهن‌آلات، روغن، گریس و آمونیاك بیان كرد و گفت: كشورهای عراق، كویت، امارات متحده عربی ، ژاپن، كره جنوبی ، چین و هندوستان خریداران عمده كالاهای صادراتی از گمركات خوزستان بوده اند.

علید‌ادی در ادامه از واردات هفت میلیون و 244 هزار تن به ارزش پنج میلیارد و 216 میلیون دلار در هفت ماه منتهی به مهرماه خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 24درصد و از نظر ارزش پنج درصد كاهش داشته است.

در این مدت متوسط قیمت یك تن كالای وارداتی720 دلار است كه 26 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

ناظر گمركات خوزستان ، گمرك های بندر امام ، خرمشهر و آبادان را فعال ترین واحدهای گمركی استان عنوان كرد.

در كارگروه صادرات غیرنفتی استان خوزستان ، صادرات هفت میلیارد دلار كالای غیرنفتی از گمركات خوزستان هدف گذاری شده است.

به گفته ناظر گمركات خوزستان ، معمولا در نیمه دوم هر سال صادرات كالا از گمركات خوزستان شتاب می گیرد./س
برچسب ها: کالا ، صادر ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.