يکي از رهبران جنبش جهاد اسلامي در فلسطين گفت: گردان‌های مقاومت هنوز از تمام توان خود استفاده نکرده است. ما سلاح‌هایی در اختیار داریم که در صورت گسترش صحنه نبرد با اسرائيل، از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجي باشگاه خبرنگاران، شب گذشته، برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "خضر حبیب" از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین و "مجتبی فردوسی‌پور" مسئول اداره خاورمیانه و خلیج فارس وزارت امور خارجه به بررسی یورش نظامی رژیم صهیونیستی به غزه پرداخت.

خضرحبیب در ابتدای اين برنامه، در پاسخ به پرسش اول مجری برنامه که از وی پرسید چرا رژیم صهیونیستی سنگین‌ترین حملات را پس از جریان جنگ 22 روزه بر ضد مردم بی دفاع غزه شروع کرده است، گفت: حملات رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده ماهیت این رژیم ددمنش است به طوری که حملات عليه ملت فلسطین از تحریم آغاز شده و اکنون هر از چندگاهی عملیات نظامی را عليه این ملت انجام می‌دهند.

وی افزود: از زمانی که اعلام کردند که قرار است انتخابات زودهنگامی در داخل فلسطین اشغالی انجام شود، رژیم صهیونیستی حملاتی را عليه ملت مظلوم فلسطین در نوار غزه انجام داده است، به طوری که خون ملت فلسطین، هزينه‌اي است که نامزدهای انتخابات رژیم صهیونیستی آن را بر ملت فلسطین تحمیل می‌کنند.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه در روزهای گذشته، قتل عام بزرگ و جنایتکارانه‌ای را از سوی رژیم صهیونیستی عليه زنان و کودکان مظلوم فلسطین شاهد بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: بر اثر این حملات، شماری شهید و بیش از 35 تن زخمی شدند و اکنون در بیمارستان نوار غزه بستری هستند.

*اعراب و مجامع بین‌المللی سرگرم مسائل خود هستند

خضرحبیب با بیان اینکه این جنایت از سوی رژیم صهیونیستی در حالی انجام می‌شود که متاسفانه اعراب و مجامع بین‌المللی سرگرم مسائل خود هستند، افزود: این رژیم هم اکنون حملات خود را عليه ملت مظلوم فلسطین متمرکز کرده است. صهيونيست‌ها گمان می‌کنند که این حملات می‌تواند مقاومت را نابود کند، اما مقاومت، حملات متقابلی را با سلاحی که در دست دارد انجام می‌دهد، چرا که در برابر این رژیم، تنها زور و سلاح است که باید به کار گرفته شود.

رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه محمود عباس (ابومازن) در گفتگو با شبکه دوم رژیم صهیونیستی گفته که من به زادگاهم برنمی‌گردم، چرا که جزیی از رژیم صهیونیستی و خاک اسرائیل است، آیا آن‌ها چراغ سبزی برای قتل عام مردم فلسطین نشان می‌دهند، گفت: ملت فلسطین از اظهار نظر محمود عباس خشمگین است چرا که این سخنان را کسی گفته که در راس قدرت تشکیلات خودگردان فلسطین است.

وی با بیان اینکه تمام ملت فلسطین می‌خواهند به سرزمین خود بازگردند، ادامه داد: میلیون‌ها فلسطینی در آوارگی و اردوگاه‌ها به سر می‌برند، بنابراین همه در انتظار بازگشت به سرزمین خود هستند.

*تلاش براي ريشه‌کني رژیم صهیونیستی


خضر حبیب با اشاره به این که تمام فلسطین از آنِ ملت فلسطین است، گفت: رژیم صهیونیستی یک رژیم غاصب است که در دل امت اسلامی به وجود آمده، بنابراین ما تلاش خود را برای از ریشه درآوردن این رژیم به کار خواهیم بست.

این رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: ما در جنبش جهاد اسلامی و در دیگر گروه‌های مقاومت اسلامی به مجاهدت خود ادامه خواهیم داد تا رژیمی به نام رژیم صهیونیستی در دل امت اسلامی نباشد.

*در صورت گسترش صحنه نبرد سلاح‌هایمان را ظاهر خواهیم کرد

وی در پاسخ به پرسش دیگر مجری برنامه با بیان این‌که گردان‌های قدس و دیگر گردان‌های مقاومت در حمایت از مردم فلسطین دلیرانه نبرد کرده‌اند، اظهار داشت: گردان‌های مقاومت هنوز از تمام توان خود استفاده نکرده است. ما سلاح‌هایی در اختیار داریم که در صورت گسترش صحنه نبرد با اسرائيل آن‌ها را ظاهر و استفاده خواهیم کرد.

خضرحبیب با تاکید بر اینکه مقاومت توانا بوده و قادر است که از ملت فلسطین دفاع کند، افزود: ما از توانایی‌های لازم برای دفاع از مردم فلسطین در نوار غزه برخوردار هستیم، بنابراین اگر چه امکانات ما ناچیز است اما دفاع حق مسلم ماست.

*ملت فلسطین در انتظار لحظه موعود برای نابودی رژیم صهیونیستی است

این رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به این‌که صهیونیست‌هاي غاصب و اشغالگر باید بدانند که در این سرزمین جایی ندارند و نمی‌توانند پروژه‌های سیاسی خود را با ریختن خون مردم فلسطین اجرا کنند، گفت: ملت فلسطین و گردان‌های مقاومت در انتظار لحظه موعود برای نابودی رژیم صهیونیستی هستند.

خضرحبیب در پاسخ به پرسش دیگر مجری برنامه که از وی پرسید برای مهم جلوه دادن موضوع فلسطین برای کشورهای عربی چه باید کرد، افزود: هر انقلابی که در کشورهای عربی صورت می‌گیرد اگر مسئله قدس و فلسطین در عمق آن نباشد به آن انقلاب شک و تردید داریم. بیشتر انقلاب‌های صورت گرفته به گونه‌ای است که مردم عليه نظام‌های خود قیام کردند، بنابراین آن‌ها برای امت اسلامی قیام نکرده‌اند.

* مسئله قدس مسئله امت عربی و اسلامی است

وی با بیان اینکه باید کشورهای عربی برای امت اسلامی قیام کنند تا مسئله فلسطین مسئله ارزشمندی برای جهان اسلام و برای امت فلسطین باشد، گفت: انقلابی که واقعی باشد قدس و فلسطین را فراموش نخواهد کرد.

خضر حبیب تصريح کرد: مسئله قدس مسئله امت عربی و اسلامی است.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی در فلسطین در ادامه در پاسخ به پرسش مجری برنامه که از وی پرسید مدتی است که تونل‌هایی که برای مردم غزه غذا و داور آورده می‌شد در حال تخریب است پس چگونه مردم غزه با این وضعیت دست و پنجه نرم می‌کنند و مایحتاج خود را به دست می‌آورند، گفت: ملت فلسطین با اراده خود و با وجود تمام تحریم‌ها توانسته است به زندگی خود ادامه دهد، به طوری که اگر ایمان ملت فلسطین در نوار غزه نبود آن‌ها هرگز نمی‌توانستند دوام آورند.

وی خاطرنشان کرد: ملت فلسطین از هر وسیله‌ای برای به دست آوردن دارو و غذا استفاده می‌کنند و حتی به مبادله کالا هم روی آورده‌اند.

خضر حبيب افزود: ما انتظار داشتيم تا مصر کمک‌‌هاي ارزنده‌اي را به ما عرضه کند اما متاسفانه شاهد هستيم که تونل‌ها را بدون هيچ جايگزيني منفجر مي‌کنند، بنابراين ما از مصر انتظار داريم اين تحريم‌ها را پايان دهد و اگر مي‌خواهد تونل‌ها را منفجر کند لااقل گذرگاه‌هاي زميني را باز کند.

وي با بيان اينکه آيا مصر جديد هم مي‌خواهد اراده مقاومت ملت مظلوم فلسطين را در نوار غزه بشکند، اظهار داشت: شارون در سال 1982 به بيروت حمله کرد و لبنان را مورد اشغال خود قرار داد و گفت "اگر همه چيز به دست من بود تا کراچي پاکستان به مسير خود با اين تانک‌ها ادامه مي‌دادم"، پس بايد نتيجه گرفت که خطر جدي است و آنها به دنبال اشغال تمام جهان هستند.

*ملت‌هاي اسلامي و عربي براي حمايت از فلسطين دست به دست هم دهند

خضر حبيب با تاکيد بر اينکه همه ملت اسلامي و  عربي براي حمايت از فلسطين بايد دست به دست هم دهند چرا که ما جبهه مقدم نبرد با رژيم صهيونيستي هستيم، گفت: اگر اين مقاومت فرو بريزد با مشکلات جدي مواجه خواهيم شد و تمام کشورهاي عربي و اسلامي در معرض تهديد قرار خواهند گرفت.

وي بيان کرد: ما از ديگر کشورها انتظار داريم که به ما کمک کنند زيرا اين نبرد ملت فلسطين به تنهايي نيست.

اين رهبر ارشد جنبش اسلامي با بيان اينکه به فضل خداوند ما نوک پيکان نبرد با رژيم صهيونيستي هستيم، گفت: اگر به ما کمک کنند ما به اين نبرد ادامه خواهيم داد زيرا اين مسئله سرنوشت‌ساز است.

* رژيم صهيونيستي تهديدي براي همه کشورهاي منطقه است

خضر حبيب در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه رژيم صهيونيستي طي 60 سال حاکميت خود بيش از 7، 8 جنگ را عليه جهان اسلام تدارک ديده است، آيا اين انتظار وجود دارد که سناريوي تازه‌اي را براي ماجراجويي بر ضدمردم غزه يا لبنان تدارک ببيند گفت: رژيم صهيونيستي يک تهديد واقعي براي تمام کشورهاي منطقه است به طوري‌که جنگ‌افروزي، يک سياست پايدار براي اين رژيم است.

وي با بيان اينکه عمر رژيم صهيونيستي با جنگ عليه ملت فلسطين و ساير کشورها آغاز شده است، افزود: تمام تلاش صهيونيست‌ها براي ايجاد فتنه است، بنابراين آنها براي ايجاد خلل امنيتي تلاش مي‌کنند.

اين رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامي خاطرنشان ساخت: رژيم صهيونيستي براي ادامه حضورش به انواع و اقسام تسليحات غرب و آمريکا متوسل شده است، بنابراين آنها براي اين حضور، اقدام به ساخت سلاح‌هاي وحشتناک کرده‌اند. اين رژيم زماني که مقاومت را مسلح مي‌بيند، مي‌ترسد.

* تلاش رژيم صهيونيستي براي ايجاد فتنه در کشورهاي همسايه

خضر حبيب ادامه داد: رژيم صهيونيستي در تلاش است تا موازنه قدرت به نفع آنها باشد به طوري‌که آنها در تلاشند تا در ميان کشورهاي همسايه فتنه به وجود آورند.

وي افزود: رژيم صهيونيستي دست به آسيب‌هاي پيش دستانه‌‌اي مي‌زند، چرا که مي‌داند خطر، همواره ا ين رژيم اشغالگر نامشروع را تهديد مي‌کند. آنها مقاومت را خطر بسيار بزرگي مي‌دانند.

اين رهبر ارشد جنبش جهاد اسلامي با بيان اينکه رژيم صهيونيستي يک تهديد مستمر براي کشورهاي عربي و منطقه است، گفت: ما مطمئن هستيم که پروژه‌هاي اين رژيم براي بقا، در حال نابودي است.

وي بابيان اينکه از امت عربي و اسلامي مي‌خواهيم که براي ملت فلسطين و قدس حضرت محمد(ص) قيام کنند، افزود: با اتحاد با يکديگر مي‌توانيم رژيم صهيونيستي را شکست دهيم.

خضر حبيب اظهار داشت: ادامه حضور رژيم صهيونيستي به معناي ادامه حضور غرب در امت عربي و اسلامي است.

* هيمنه رژيم صهيونيستي با تحولات خاورميانه و شمال آفريقا شکسته شد

در ادامه اين برنامه زنده تلويزيوني، مجتبي فردوسي‌پور مسئول اداره خاورميانه  و خليج فارس وزارت امور خارجه، در بررسي يورش نظامي رژيم صهيونيستي به غزه و در پاسخ به اين سوال که چه اتفاقي در مبادلات خاورميانه ا فتاده است که بعد از جريان جنگ 2008 که رژيم صهيونيستي عليه مردم غزه تدارک ديده و مجددا شاهد يک يورش جديدي به مردم غزه بوده‌ايم، گفت:‌ مسائل اجتماعي وافري جامعه مدني رژيم صهيونيتسي را در بر گرفته است، به طوري که با ده تحولي که در خاورميانه و شمال افريقا اتفاق افتاده است هيمنه رژيم صهيونيستي شکسته شد.

وي افزود: مشکلات زيادي سربار دولت نتانياهو است و اکنون با انحلال کنست(پارلمان رژيم صهيونيستي) و با ائتلافي که بين حزب "ليکود" و حزب "اسرائيل خانه ما" اتفاق افتاده، شرايط جديدي براي انتخابات آينده در درون سرزمين‌هاي اشغالي مهيا شده که تقريبا با ورود به تاريخ 5 و 6 دسامبر، ائتلاف حزبي را به صورت نهايي انجام مي‌شود.

فردوسي‌پور با بيان اينکه ليست احزاب تقريبا در وضعيت انتخابات آينده کنست اسرائيل مشخص خواهد شد، اظهار داشت: در ماه اول سال 2013 منحصرا شرايط مترتب بر انتخابات آتي خواهد بود و ائتلافي که ميان ليکود و حزب اسرائيل خانه ما صورت گرفته است نشان مي‌دهد که رژيم صهيونيستي به سمت افراطي‌گرايي پيش مي‌رود.

مسئول اداره خاورميانه و خليج فارس وزارت امور خارجه با بيان اينکه احتمال تجزيه ليکود وجود دارد، گفت: احتمال فريب از طرف اسرائيل خانه ما عليه ليکود همواره وجود دارد.

فردوسي پور افزود: نتانياهو با ائتلافي که کرده احساسش اين است که سه حزب ديني افراط‌گرا هم در نهايت متحد مي‌شوند و در انتخابات به عنوان پيروز صحنه رقابت خواهند بود، لذا شرايط را به گونه‌اي مهيا مي‌کنند که در وراي تحولاتي که در عرصه منطقه‌اي و بين‌المللي اتفاق افتاده انتخابات بر وضعيت جامعه مدني رژيم صهيونيستي تاثير نگذارد و آن را پيروز ميدان بدانند.

وي با اشاره به اينکه نتانياهو با ائتلافي که داشته پيروز ميدان خواهد شد، اظهار داشت: نتانياهو رويکرد افکار عمومي را به سمت امنيتي کردن جامعه اسرائيل پيش مي‌برد تا با اين کار،  افکار عمومي را به سمت ا نتخابات گرايش دهد.

* لابي صهيونيسم، مقسم انتخابات آمريکا

فردوسي‌پور با اشاره به اينکه اسرائيلي‌ها خواستار اين بودند که ميت رامني برگزيده انتخابات مردم آمريکا باشد، خاطرنشان ساخت: لابي صهيونيسم در انتخابات آمريکا منقسم بوده و اين انقسام در وضعيت اتحاد و انسجام درون لابي صهيونيست‌ها طبيعتا تاثير گذار خواهد بود.

مسئول اداره خاورميانه  و خليج فارس وزارت امور خارجه ادامه داد: بخشي از خشونت در سرزمين فلسطين مربوط به بيروت، بخشي نيز مربوط به تحولات سوريه و بخشي ديگر هم مربوط به تحولات شمال آفريقا است.

* اسلام گرايي در سطح منطقه، عرصه را بر رژيم صهيونيستي تنگ کرده است


وي با بيان اينکه اسلام‌گرايي در سطح منطقه و پيروزي احزاب و جريان‌هاي اسلامي عرصه را بر رژيم صهيونيستي تنگ کرده است، خاطرنشان ساخت: خوي ددمنشي و خشونت‌گرايي اسرائيل و اين جنايتکار جنگي، ايجاب مي‌کند که آنها براي پيشبرد اهداف و منافع خود دست به خشونت و جنايت‌هاي ديگر بزنند.

فردوسي‌پور گفت: آنچه حائز اهميت است اين است که مقاومت در وضعيت بيداري اسلامي از يک انسجام و اقتدار لازم برخوردار است.

وي مسائل مصر را مترتب بر وضعيت غزه دانست و اظهار داشت: وضعيت مقاومت در غزه تقويت يافته است و هرچه التهاب در وضعيت کرانه باختري افزايش يابد برد موشک‌هاي مقاومت و دستاوردهاي جديدي که در شيوه‌هاي هجومي و جنگ‌افزارهايي که مقاومت به دست آورده است، خواهد بود.

فردوسي‌پور با اشاره به اينکه اروپايي‌ها و غربي‌ها براي حل مشکلات يهوديان مهاجر خود به اين فکر افتادند که اين سرزمين را به عنوان سرزمين موعود يهوديان خطاب کنند، اظهار داشت: آنها اين سرزمين را از عرب‌ها و بوميان آن منطقه که در آن ساکن بودند گرفتند و ظلم‌ها و مسائل اين‌چنيني را عليه ملت فلسطين روا داشتند.

وي خاطرنشان کرد: آنها امتياز يک واحد سياسي به  عنوان کشور و به عنوان عضوي از جامعه بين‌المللي را به رژيم اشغالگر صهيونيستي واگذار کردند و حتي از عنوان يک دولت موقت به ملت فلسطين ابا کردند.

براي دانلود صوت برنامه اينجا را كليك كنيد

انتهاي پيام/

تنظيم از مژگان شکري
برچسب ها: قدس ، فلسطین ، غزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار