نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند فعالیتهای فرهنگی، تبلیغی و اجرایی است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، آیت‌الله " شبستری" در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به اهمیت این فریضه دینی،‌اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر ضامن اجرای سایر احکام و فرائض دینی بوده و اگر از سوی افراد جامعه ترک شده یا مورد کم توجهی قرار گیرد سایر اعمال نیز به طور کامل اجرا نمی‌شود.

وی افزود: در قرآن کریم و احادیثی که از سوی نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین (ع) آمده امر به معروف و نهی از منکر شریف ترین و مهمترین فریضه عنوان شده و تاکید بر این فریضه تا اندازه ای است که آن بزرگواران مومن واقعی بودن را در گرو اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده اند.

شبستری با اشاره به آغاز ماه محرم و نامگذاری دهه اول محرم به نام امر به معروف و نهی از منکر، گفت: احیای این فریضه الهی در جامعه اسلامی یکی از مهمترین اسرار و رموز شهادت آن بزرگوار است که خود نیز صراحتا به آن اشاره داشته اند و این امر نشان دهنده اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تاکید کرد: آذربایجان شرقی و تبریز مهد غیرت و خاستگاه علما بوده و با عنوان اولین پایگاه تشیع شناخته شده و براین اساس باید عزمی جدی و همگانی برای مقابله با منکرات و ترویج و بسط معروفات در آن انجام گیرد.

امام جمعه تبریز افزود: متاسفانه هنوز پدیده بدحجابی و سایر ناهنجاریهای اجتماعی و اخلاقی در متن جامعه مشاهده می شود که انتظار می رود با هماهنگی و برنامه ریزیهای مناسب از سوی متولیان فرهنگی و انتظامی این نقیصه نیز برطرف شود.

وی رسالت ستاد اجرای امر به معروف و نهی از منکر را خطیر عنوان کرد و گفت: این نهاد باید با قدرت کافی اجرای این فریضه را در جامعه بر عهده بگیرد و ترویج این فریضه با اهمیت دینی باید از ادارات و نهادها شروع شده و از طریق رسانه های مکتوب و تصویری نیز ترویج شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.