شهر بی کلانتر شاید تعبیر چندان جالبی برای لیگ دسته اول کشور نباشد ولی نزدیک ترین لقبی است که می توان به آن نسبت داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در حالی که حتی لیگ برتر فوتبال کشورمان نیز از استاندارد های اساسی تا حد زیادی به دور است لیگ یک با مشکلات به مراتب بیشتری مواجه است، به نظر می رسد تیم های دسته یکی کمتر توانسته اند خود را به حد واندازه یک تیم لیگ برتری برسانند.

همین می شود که اغلب تیم های لیگ برتری ثابت می مانند و هر ساله همان ها که به جمع لیگ برتر اضافه می شوند به سرعت هم از این جمع خارج می شوند.

شاید بیشتر تیم های دسته یکی هم که به لیگ راه یافتد و همان سال سقوط نکردند، آن هایی باشند که سابقه حضور در لیگ برتر در سال های گذشته را داشتند.

** امکانات دسته یکی ها

تیم های لیگ دسته یک اغلب از لحاظ امکانات رفاهی و ورزشگاه هایشان با مشکل مواجه هستند، زمین های چمن نامرغوب، جایگاه نامناسب هواداران وخبرنگاران، امکانات بد رختکن و به تبع آن کمبود های این چنینی در زمین تمرین و باشگاه ها از جمله مواردی است که می تواند به کیفیت پایین باشگاه های دسته یکی اشاره کند.

** فشردگی و رقابت شدید

درکنار همه این کمبودهای امکاناتی، فضای لیگ دسته یک برای مربیان بسیار دشوار است چرا که فشردگی مسابقات و حساسیت برد و باخت در این لیگ اهمیت به مراتب زیادی دارد.

اغلب تیم هایی که در لیگ دسته یک در صدر جدول قرار دارند بیشتر مسابقات خود را برده اند و حتی یک باخت نیز می تواند اوضاع را بسیار دشوار کند، همین می شود که کار در لیگ یک، یکی از سخت ترین دوران مربی گری مربیان کشورمان است البته در این میان بسیاری از مربیان هستند که با توجه به سال ها حضور در لیگ دسته اول کشور تجربیات زیادی کسب کرده اند و به نوعی به متخصصین این لیگ تبدیل شده اند و بیشتر تیم هایی هم که به لیگ برتر راه پیدا می کنند تحت هدایت این سرمربیان هستند، سرمربیانی که بیشتر ترجیح می دهند از دنیای به مراتب شلوغ تر لیگ برتر به دور باشند و در لیگ دسته اول کشور فعالیت کند./آق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار